tisdag 30 december 2008

stupid tomatos!

Vaknade i morse och visste inte alls vad jag skulle hitta på idag, så efter den vanliga "en-timmes-chatten" med Big S och "några-minuter-chatten" med A-brodern och en kopp kaffe och en skål nudlar bestämde jag mig får att gå ut i det halv tråkiga vädret.

Men när jag kommer utanför dörren upptäcker jag (som alltid) att jag har missbedömt vädret och att det faktiskt är riktigt varmt, även fast det var molnigt. En timmes promenad runt några gator i New Market jag aldrig varit på innan och sedan till The Big Supermarket; FoodTown. Råkade dock bli lite side-tracked och hamnade i en butik med mycket fina kläder och kom ut med en persikofärgad klänning (bara 50 dollar)... SEN mot FoodTown.

Impulshandlade och glömde bort att köpa ungefär hälften av vad jag borde köpt. Vandrade omkring bland grönsakerna och kom på att jag har ju lärt mig att göra mexikans guacamole, så varför inte pröva mina färdigheter.? Guacamole blev det. Tyvärr lyckas jag alltid glömma bort att jag har blivit allergisk mot tomater (typiskt dåligt) så efter att ha ätit nästan hela skålen själv upptäcker jag att det kliar i ansiktet, got darn you tomatos!.... Som tur är har jag allergimedicin med mig, så det är mycket bättre nu.

Före


Efter


Hmm, jag åt ganska mycket guacamole. tror inte att jag kommer äta det igen på ett tag. Nu ska jag packa en väska med lite saker till imorgon. Ska fira nyår ute på ön Wahiki utanför auckland hemma hos Olivia en av Eddis vänner, det blir nog mycket roligt. Dessutom kommer jag att träffa MASSA nya människor, woho!

GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!

ps. har möblerat om mitt rum, bilder kommer när det inte är lika stökigt. På tal om det så kanske jag ska ta och städa rummet idag... vi får se.

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha, förstår att du inte vill ha gucca på ett tag nu, med eller utan tomater! ;)
Hoppas det blir kul på ön och att du inte blir för full och kräks i havet. :D
GOTT NYTT ÅR från alla oss!

Anonym sa...

"en-timmes-chattar" har bara hemmafruar tid med...;) Vi som har saker förutom att sträcka sig ner i djupa frysboxar o bryta revben har inte riktigt tid med sånt...=P Sen hade det nog varit lite roligare med för och efter bilder på dig istället för på guccan,haha:) GOTT NYTT ÅR! Maja hälsar. Puss puss

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR!
Och se upp för mördartomaterna från framtiden..