söndag 21 december 2008

tiden flyger

idag firar jag hela 2 veckor i auckland. förstår inte var tiden har tagit vägen, men borta är den i alla fall. gick till jobbet idag kom dit vid 9.30 för att inse att jag var den enda där (?!!) Blev lite orolig och skickade iväg ett sms till Eddie, så att jag kunde få michelles nr.

Det visar sig att michelle hade missat att det stora fartyget Mission skulle komma in (då öppnar vi kl 8.00) så Eddi kommer springades och hjälper mig att öppna upp. Sedan kommer Michelle och sist men inte minst kommer även en trött Staffan inramlandes.

Efter att vi löst allt och plockat fram det vi behövde ur förrådet begav sig Staffan och Eddi. Lika bra det för det blev en väldigt lugn dag. men 8.00 - 16.00 är några timmar ändå.

Är nu äntligen hemma i mitt lilla mysiga rum och sitter nu och funderar på var jag ska söka jobb inför de 2 veckor då BaraBra har stängt... jag hittar säkert något! Blev faktiskt inbjuden till Michelle för julmiddag den 25:e så jag behöver inte fira jul ensam (wiiiee).

Nu; ett par intressepilar till er som inte har bättre för er än att läsa min blogg!

Jag har:
  • ett stökigt rum
  • illa luktande fötter
  • en gratis 600ml cola
  • ca 10 dollar i dricks
  • skor som behöver tvättas
  • kläder som borde vikas
  • massa kläder som borde tvättas
  • ALLDELES för mycket saker
  • fåglar som börjar sjunga kl 5.00 på morgonen
  • ett NZ-bankkonto (ifall att jag glömt att berätta det)
  • 10 dollar innestånde på min mobil
  • 6 par skor
  • allergi mot tomater
  • väldigt trasiga nagelband
  • en hel del disk
  • 11 säsonger kvar att ta mig igenom
  • 8 vänner i auckland (alla dock ej närvarande)
  • för lite energi att ta ta i något
  • Ps. även slutat att bita på naglarna!
God morgon på er alla, nu ska jag slappa lite och kanske äta lite nudlar! cheers!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men tvätta fötterna då männska! ;D Eller du kanske behöver en sån där fotdeo?
Vad snällt av Michelle att bjuda hem dig på Christmas Dinner, det blir säkert jätte kul. :)
Undrar fortfarande om du verkligen måste jobba de här två veckorna? Ska du inte ta det lite lugnt och njuta av sommaren?
pussåkram

Astrid sa...

men, det är ju inte RIKTIG sommar ännu. det bästa kommer i januari, men då kommer det ju inte gå att vara ledig. Men jag har ju väldigt kul på baren och det är väl det viktigaste?? :)