torsdag 11 december 2008

ännu en dag

Hejhej!
Nu sitter jag här hemma hos Suphi och skriver på MIN dator, för att sedan med mitt usb-minne lägga över detta inlägg till min blogg. omständigt? Lite kanske..

Detta hände igår:
-Mitt NZ sim-kort slutade fungera, ingen vet riktigt varför, men jag tror att det inte ville vara med längre. Så jag fick ett nytt nr efter mycket om och men och många besök hos Vodafone på Queen st.
-Jag lämnade “hemmet” på Vincent st, det var inte alls ekonomiskt att bo kvar även om det var riktigt mysigt där.
-åkte ut till en av förorterna med Suphi och kollade på stränderna där, jätte fint men jag minns inte vad stället hette.
-gick och la mig relativt tidigt, för att (IDAG) vakna kl 7.

Gratis frukost på Suphis föräldrars café, blev eggs benedict på toast med spenat(?) och rökt lax, MUMS! Och till det mycket starkt turkiskt kaffe med mjölk.
Min förkylning har nu gått över till snor och huvudvärk. Jag tycker faktiskt att det är ett steg i rätt riktning, även om Suphi håller på att bli galen på allt mitt snorande och alla nysningar.

Kanske är dags att ta tag i dagen nu, skriva ut lite fler cv och ge sig ut bland affärerna, snorig och dan, men dom kanske vill ge mig ett jobb ändå!! Håll tummarna för mig och mitt snor.

1 kommentar:

Ponder sa...

Vad gullig han är, Suphi, som tar hand om dig och hjälper dig och så. :)