måndag 8 december 2008

en lång dag

idag har jag:
vandrat runt i auckland
ätit frukost i hamnen
träffat min första kompis (när jag åt frukost)
tagit en powernap
levererat sill till staffan --> träffat staffan
kollat på två lägenheter
sagt nej till två lägenheter
umgåts med min nya kompis suphi
gått vilse i auckland

och nu är jag hemma och ska nog snart sova. jag är trött, har väldigt ont i halsen och är mycket trött. dels för allt gående och dels för att det är så mkt att ta in. ingen av lägenheterna var speciellt bra och den ena skulle jag dela med två rätt så religiösa tallibaner (inte tallibanskor).. det tror jag verkligen hade varit bra matchmaking.. eller??

jag hoppas på bättre tur imorgon, ska ut till Ponsonby (ca 10min utanför "centrum") och kolla på två rum i ett hus. Både suphi och staffan sa att det är ett bra ställe att bo på, rätt lugnt och konstigt nog så bor det väldigt många homosexuella i det området. har dessutom även fått ett tips om ett jobb, suphis syster har ett café och han trodde att dom antagligen behövde lite extra hjälp där.. så vi får väl se vad som händer.

nu måste jag sova för jag är helt slut..
(Big S, bilder kommer imorgon då energinivån är lite högre)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!
Vad skönt att få en förklaring till att du inte svarat på mitt sms! =)
Härligt att resan gick bra, de där med bostad löser sej juh så småningom de vet vi =D
Nu ska jag iväg o jobba bläää
pusspuss o gå inte vilse nå mer, kan bli jobbigt sånt där ;) Love you

sophia sa...

Hoohooo Lambi!!
Så du har träffat en person med en manlig namnversion av Sophia? Cooolt..Visste inte att man kunde heta suphi, tänka sig att dem har så fina namn i NZ ;)
Hoppas du har det finemang, här är det sol, fast kallt så du har det nog lite skönare o du verkar klara dig galant, så inget oroande från mitt håll ska du veta.. Nu ska jag iaf äta lunch, och du sover nog snart om du inte dvs testar Auckland by night ;)
KIWI-LOVE till dig xxxxx

Anonym sa...

Ha ha, varför kunde du inte bo med talibanerna för?! ;D Hur vet du förresten att de var talibaner? det är väl inte helt vanligt att man går ut med det menar jag... kanske var de från afganistan bara? ;)
Hoppas du har bättre lycka i Ponsonby!

Kul med en ny vän och skönt att du är av med sillen!
Sov gott så får du lägga upp lite bilder i morgon! ;)
pussåkram
p.s. du vet att du kan förminska bilderna innan du lägger ut dom så tar det inte så lång tid?

Anonym sa...

Talibaner heter det, inte tallibaner. Sen ska det vara stor bokstav när du börjar en ny mening. Annars okej. Lycka till med bostadssökandet, puss