fredag 26 december 2008

Christmasday

Vilket julfirande. Jag känner att det är jul nu, för jag är alldeles alldeles på tok för mätt. Precis som det är hemma. Har försökt att koppla upp mig på internet ett par gånger idag, men det lyckades inte. Därför kommer jag att lägga in detta inlägg när jag är hemma i parnell igen.

Christmasday började med en schysst kopp kaffe och två toast. Sedan lekte vi runt i trädgården lite, michele odlar ganska många saker (vilket ni kommer att så på bilder som kommer senare). Jag fick faktiskt så lite blommor på “hemliga” ställen. Så blir det en överraskning och påminnelse om mig när det väl växer upp.
Sedan kom Clintons (micheles sambos) föräldrar. Jätte trevligt par i i ca 60-års åldern. Sist kom systern som firade sin första jul utan sin son, så ni kan ju tänka er att hon inte hade någon kanon bra dag, men hon var väldigt trevlig trots detta.

Ost och kexs, sen MASSA grillat; biff, korvar, majs, succini, champinjoner, hem-odlad färskpotatis, tigerräkor, tre olika creme fraice såser, och säkert något mer som jag glömt bort. Oj vilken lunch!

Resten av dagen spenderade vi mest ute i trädgården i solen, måste erkänna att det är den första julen jag blivit solbränd ;) riktigt trevligt väder och trevligt sällskap. Men jag saknade ändå min familj lite granna…. Vid 18-tiden hade alla de andra åkt hem igen, så jag michele och clinton gjorde inte så mycket annat än att äta mer mat. Allt ätande avslutades med färska musslor i gröncurrysås med lök, vitlök och cocosmjölk. Så nu sitter jag i min queensized säng, är mättare än mättast och ganska sömnig.

God natt och återigen God jul.
Ps. fick dessutom låna telefonen och ringa hem till familjen, michele är verkligen snäll!!

Inga kommentarer: