tisdag 9 december 2008

City Lodge Accomodation

Idag regnar det i Auckland, det är varmt och fuktigt som f*n, på grund av detta väntade jag ganska länge med att gå ut i morse. Tror jag lämnade hotellet vid 12-tiden efter en mycket roande skype-konferens. Eftersom att jag inte har något paraply så sitter jag nu på ett internet café för att fördriva tiden tills dess att jag ska ut till Ponsonby och kolla på boende, hoppas att det är lite bättre än de andra...
Kanske ska köpa mig ett paraply och promenera ut dit, eller så tar jag bussen, inget bestämt än.

Har inte hittat någon ny vän ännu,
men dagen är ju inte slut än på ett tag.
Hoppas på att hitta en Osci!! (eller hur var det nu)

Här kommer det lite bilder som ni som håller till i europa kan kolla på när ni vaknar imorgon. Kommer säkert hinna med ett till inlägg innan ni små sömntutor ens har vaknat!!

Så här ser det ut i mitt lilla rum på Vincent st


här är min säng, och en del av mitt fönster


här är mina fötter, på mitt golv


här är min tv, och min dörr


här är mitt handfat och min dusch
(även min tandkräm i vänstra hörnet)


här är min toalett


här är mina byggarbetare, som ser till att jag vaknar i tid.

thats all for now!
måste hitta antingen ett paraply eller en busshållplats så att jag kan komma iväg.

ps. jag vet inte vad ni alla tror MEN vattnet i handfaten snurrar motsols här nere, landskoden är +64 vilket är TVÄRTEMOT den svenska landskoden, och människorna är sjukligt bra på att gå uppochner.
You don't believe me?? prove me wrong!!
moahahhaaa!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag tycker att du ska köpa ett paraply, det får du säkert anv för flera ggr. Hoppas att rummet är bra så du kan flytta dit. Ha en bra dag. Kram Mamma

Anonym sa...

Håller med ma, ett paraply får du säkert användning för. Hoppas det slutar regna snart så att inte håret blir alldeles frizzigt på dig, ha ha! ;)
Tack för bilderna, nu vet jag hur ditt lilla tillhåll ser ut!
pusspuss