söndag 14 december 2008

Lucia & Lenin

Igår vad det, som ni alla vet, Lucia.
MEN det var även min tjugo-år-och-nio-månaders-dag,
så Hurra till mig!

Efter min långa, långa promenad tog jag det rätt lugnt och lämnade huset vid 20.30. LinkBus till Downtown, bara 1,60 NZD tar 5 min och bussen går nästan utanför dörren.

Princess Wharf, till BaraBra, för att umgås med lite.... SVENSKAR. Jag åker till andra sidan jorden för att hänga med folk som kommer hemifrån.. Anyways, det var mycket trevligt och Petter, Robert och Zofia hade faktiskt köpt pepparkakor och bakat Lussebullar! Trots att Lussebullen inte är min favorit gick det inte att säga nej, det var ju faktiskt Lucia.


det mycket fina kakfatet


Självklart drog vi oss vidare när Staffan tillslut var tvungen att stänga igen för dagen, efter ganska många "sista beställningen". Sjukt mycket folk överallt, vilket också innebär KÖ överallt. Vi hamnade på Lenin, mycket folk, bra musik, blandade människor, stort dansgolv och framför allt ett upplyst porträtt av Lenin som välkomnade oss.
Trevliga människor, bra ställe och öl..
behövs det förklaring? det blev sent.


Zofia med "kamrat"

All in all, en mycket lyckad kväll.
Så idag är jag ganska trött och lite sliten, men det är okej.
Det är ju faktiskt söndag. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter kul! Min lucia blev bra mycket lugnare, av förklarliga skäl. ;P
Hoppas du inte var allt för hes och bakis idag.
pussåkram

sophia sa...

Kort fråga, dras du till folk med ungefär samma namn som jg bara för att du saknar mig så mkt ;)

Astrid sa...

det är dom som dras till mig! ;)
men jag saknar dig lite, på knät.