lördag 27 december 2008

Så nu är man ledig i 2 veckor

jag undrar lite vad jag ska hitta på, men jag tror att michele och clinton ska åka ner till clintons föräldrar som bor 2,5h söder om auckland. och dom sa att jag kunde följa med om jag ville, och vem vill inte följa med till långa vita stränder och kristallklart vatten???
(kommer inte ihåg vad staden heter just nu, dom har konstiga Mauri namn på allt...)

har nu suttit vid datorn större delen av den tid jag har varit vaken.
det är lätt att fastna när man har roligt, på både skype och msn...
hur som så har min frånvaro från internet gjort att jag glömt att berätta lite om vad som har hänt här i auckland. så nu tänkte faktiskt berätta lite om MIN julafton...

den 24e december i auckland:
kommer ner till BaraBra vid 10.30 för att hitta Staffan pratandes i telefon med sin pappa. När han ser mig slänger han över telefonen occh så får jag prata lite med Gunnar och sen Birgitta, mycket trevligt att höra lite röster hemifrån. :)
hjälper till att städa lite tills dess att Eddi har kommit. då öppnar vi den första champangen.. dags att fira att vi alla ska få 2 veckors ledighet, staffan och michele är nog dem som förtjänar ledigheten mest! mer champange öppnas.. lite stammisar kommer förbi för att önska oss god jul, och frågar om det är möjligt att få lite kaffe.. men staffan är stenhård!! INGET mer kaffe för ens den 6:e januari!! mer champange.. och lite morotskaka.

sen börjar alla bege sig och jag och michele stänger ner BaraBra för 2 veckor, och går vidare till nästa bar ;) klockan är inte mycket, men barerna i auckland har tillstånd att servera alkohol 24h om dygnet. När clinton kommer för att hämta upp oss har vi hunnit med ett antal till cocktails.. det var en mycket roligt julafton!! stannade till en snabbis hemma i Parnell för att hämta lite saker, och sen bar det iväg till micheles hus i Manukau. Resten av min jul har ni ju redan läst om så jag tänker inte skriva mer om det.

dagens sammanfattning:
-det är konstigt att fira jul på andra sidan jorden utan sin familj.
-det känns inte alls som att fira jul när det är 25C varmt.
-det är lätt att missa att smörja in sig med solskyddsfaktor på ryggen.. (ajaj)
-jultomten hittade mig även fast jag inte var hemma i sverige.
-mitt huvud tror att det är maj månad, och att jag har missat 4 månader.
-michele och clinton är väldigt trevliga människor.
-jag är inte säker på att clinton stavar med C, men jag hoppas det.
-Min IRD-papper är iväg skickade -> kiwi-poäng till mig.
-> vilket gör mig till en swewi!
-nu är det dags att lämna datorn och ta tag i dagen!

avslutar med två trevliga bilder:

"Centrum" från parnell hållet

parnell rosegarden

Inga kommentarer: