tisdag 9 december 2008

på en bar någonstans i auckland

Det har varit en lång dag... jag har gått och gått och gått i regnet, men nu är jag inte lika blöt och sitter på en trevlig bar jag hittat ganska nära vincent st.

Så huset i Ponsonby var värdelöst, han som "ägde" det var ytterst konstig och huset var inte i bästa skick direkt.... att säga att det var i VÄLDIGT dåligt skick är inte ens att överdriva.. som tur är tog jag tag i mig själv (tror att jag hoppades lite för mycket på det huset, tyvärr), så jag gick ut och kollade på två andra ställen som var mycket bättre än ponsonby. Det ena på upper Queen st och den andra på St Paul st, tror faktiskt att det blir det på uppet queen st. Min instinkt säger mig att det är bättre, det var inget fel på det på Paul st men det kändes bara inte helt rätt trots att det gick att få wifi där.

Idag har jag gått omkring nästan hela dagen och burit på en fin solros jag köpte ute i ponsonby, det är trots allt den 9de december så en solros kändes helt rätt.
Det har varit en väldigt crapy dag, och jag tror faktiskt att jag ska gå hem till hotellet och sova snart så att jag är pigg och fräsch imorgon när jag ska ut och leta jobb.

borde köpa mer internet så att jag kan ha min skype date med mamma imorgon.
borde bestämma mig var jag vill bo
borde fixa något att äta till middag
borde inte köpa en till öl (kostade trots allt 6,50NZD)
borde byta om till lite torrare kläder och skor
borde ta en lång varm dusch när jag är "hemma"

Utvärdering av dagen:
-Ponsonby var en besvikelse
-upper Queen st var över förväntan
-regn och värme är en konstig kombo
-öl är gott
-solrosor är mycket fina blommor
-det är rätt ensamt att resa ensam (doh!)

Hoppas att er tisdag blir lite bättre än vad min har varit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Well, min tisdag är väl inte jätte munter den heller, men jag är i allafall inte ensam... *kramar om lilla s*

När det gäller boendet så tycker jag du ska lite på din känsla och ta det som kändes bäst, men kolla igenom papperna noga innan du skriver på något. Om det blir crap senare så vill du ju kunna flytta ut utan problem menar jag. Din lägenhetsjakt påminner förövrigt ruggigt mycket om min och Idas i SA; samma besvikelser och en massa konstiga människor!
Hoppas du sover gott nu och att vi hörs när du vaknar i morgonbitti/ikväll.
pussåkram

Anonym sa...

Just det, jag glömde skriva, när du väl börjat jobba blir det nog lite roligare med nya människor och så. Till dess kan du väl göra lite turistsaker? På sånna brukar man ju sällan vara ensam menar jag.
Puss!