tisdag 16 december 2008

en lååång dag.

har jobbat min första dag på BaraBra idag. Ojoj, en hel del att ta in och lära sig, men det ska nog gå bra. inte jätte mycket folk idag men ändå. det fanns alltid saker att göra. Gillar Michell och Eddi väldigt mycket, sjukt kul att jobba med dom och dom gör allt mindre seriöst.

har haft en riktigt bra dag i solen. och alla på BaraBra var mer än nöjda med min insatts!!! så jag är rätt nöjd med mig själv när jag säger god natt till er alla på andra sidan jorden. hoppas att er dag kommar att bli lika bra som min varit.

(dessutom ska jag upp 7 imorgon för att vara på jobbat 8, så jag måste verkligen sova!!)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag kan ju skriva här upptäckte jag. Det ser ju ut som ett väldigt bra ställe att bo på som du har fixat. Men fi vad soligt och fint det ser ut att vara.
Jag fick solen i ögonen igår när jag kom upp ur tunnelbanan och undrade vad fan det var frågan om. Solsken har man ju inte sett i de här trakterna sen Gustav Vasa åkte skidor, eller något liknande..
Hoppas att du har det så bra som det verkar, och se till att få tag på en kiwi nån gång och sluta med alla dåliga bortförklaringar. Jag har hört att de är en bra c-vitaminkälla.

/ B. Roder

Anonym sa...

Försök att närma dig en infödd Kiwi med en mycket stor tesked och se vad som händer. Eventuellt kan du vara utklädd till ett får, då tror Kiwin att du är hans mamma som kommer med mat och en mycket stor sked. Dela honom sedan snabbt på mitten och ät genast med teskeden som du har med dig. Eller så kan du skiva honom och använda som garnering på en smörgåstårta; en mycket populär kall bjudrätt vid såväl enklare mottagningar som vid lite festligare tillfällen. Tänk på att någon av de inbjudna gästerna kan vara allergisk mot kiwi. Garnera därför inte varje tårta med sådan frukt, utan vik åtminstone en till dem med allergier eller liknande besvär. Vissa så kallade bakåtsträvare kanske helt enkelt inte fattat tycke för denna nymodiga exotism i festköket. Undvik därför av samma anledning dekorationer av skalade räkor, löjrom och/eller kaviar på det hela antalet smörgåstårtor.

Anonym sa...

Haha, vem är det som har skrivit om smörgåstårtorna?? Kryp fram, du anonyme jokester! ;D

Jag håller med herr Roder om att du ska sluta komma med bortförklaringar när det gäller att få tag på en kiwi. Tänk bara på att man kan få blåsor på tungan om man äter för många, åtminstone jag.

Hoppas jobbet gick bra idag med!
pussåkram