tisdag 9 december 2008

God morgon

Eftersom att gårdagen var lite av en besvikelse gick jag och la mig ganska tidigt igår, var nog lite trött efter att ha vandrat omkring så mycket. Auckland är en rätt stor stad och det finns många roliga affärer och barer om man vågar lämna Queen st..

Idag ska jag ut och kolla på ännu fler lägenheter, och idag ska Suphi följa med :) har redan hittat ett par som jag är intresserad av, men jag har lärt mig att inte hoppas allt för mycket. Lämnar mitt "hem" idag också, det funkar inte att bo kvar här och betala så mycket per natt, då kan man lika gärna bo på ett sunkigt hostel ett par nätter bara för att spara lite pengar.
10.30 måste jag checka ut, sen blir det väl frukost jakt som alltid. dom är inte speciellt bra på frukost här måste jag erkänna.

Jo en sak som jag har glömt att berätta, som jag tänker på varje gång jag går över gatan, är att i korsningarna blir det ibland grönbubbe överallt. Och DÅ blir det som helahavetstormar! Alla ska byta plats med alla och man korsar vägarna hur man vill, det är lite annat än vad man är van med i lilla sigtuna. Jag tycker i alla fall att det är väldigt roligt och får en bild i huvudet av att alla är 5år och måste skynda skynda för att hitta en ny plats. Folk kollar lite konstigt på mig när jag med ett stort leende på läpparna korsar över diagonalen.. men det bjuder jag på.

Dags för en bild, jag hade inte 10 marschaller som Big S,
men det blev en solros och ett värmeljus

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer väl ihåg att titta åt "fel" håll innan du går över? Det där med vänstertrafik kan vara lite lurigt innan man vant sig. ;)

Det var fint med ljuset och solrosen, fast kanske lite tungt att vara ensam?

Och nej, jag sover inte än... Lille Herr'n har visst bestämt att jag (och ingen annan) måste vara näääära honom i natt...

pussåkram

Astrid sa...

det var kanske inte bara roligt att vara ensam igar, men det gick bra. gick och la mig tidigt och tanke mest att imorgon ar en annan dag.
tror att det pavarkade mig lite under dagens lopp ocksa for allt kandes lite jobbigare igar...

Oscar sa...

JAAAA!!!

älskar de korsningarna! De är helt tokigt i mitten, folk kommer fran alla sidor!