söndag 28 december 2008

var ska jag börja?

idag är det den 29:de december och klockan är lite efter 10 på morgonen.
och detta hände igår:
  • -Åt frukost/lunch med Suphi i Newmarket (en kort promenix från parnell)
  • -Strosade omkring i Newmarket och kollade i affärer, många trevliga affärer och alla hade "boxingday sale"
  • -Hittade presenter till Michele, Clinton och Eddi.
  • -Hittade presenter till mig, 2 par solglasögon och 1 skärp (29 dollar)
  • -Fick ett sms från Eddi så jag frågade vad han gjorde och om han ville träffas.
  • -Eddi kom, vi strosade runt ett tag
  • -Eddi och jag gick på bio och såg The Curious Case of Benjamin Button (en mycket bra film!).
  • -Det var den häftigaste bio salong jag någonsin varit i.
  • -Dom har bio bar, man kan alltså dricka alkohol när man ser på bio.
  • -Stolarna var 100ggr skönare än svenska biostolar.
  • -Efter bion gick vi ut och drack några vodka-cranberry.
  • -Åt en hamburgare på BurgerFule, vilken kan ha varit den bästa hamburgaren i mitt liv.
  • -vi avslutade kvällen hemma hos mig, lyssnade på musik och spelade uno

En lång dag, och fullt upp. Så därför är det en ganska sen uppdatering från min sida. men jag åkte ju faktiskt inte hit för att sitta hemma vid datorn hela tiden (hint till ma).

Idag skulle jag och Eddi åkt ut till Michele och Clinton för att grilla och dricka margaritas, men tyvärr så tyckte inte vädret likadant då det bestämde sig för att regna... "BBQ cancelled" så det blir nog en lugn dag hemma. kanske en film och lite.... nudlar? :)

ps. ska klargöra att förra inlägget handlade om att jag var hemma hos Suphis kompis som bor här i parnell, vi var där och drack lite öl, lagade guacamole, lyssnade på musik och snackade. en lugn och skön hemmakväll med andra ord.

ps 2. det finns en j*vla massa myggor här, och vem tror ni dom gillar att äta?!?!?! hela benen är sönderbitna och har inatt blivit biten inte en utan TVÅ gånger i pannan!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Myggor borde utrottas tycker jag!! stackars dina ben!!!!

Pussssssssss

Anonym sa...

Hörru, när ska du ändra om din bloggtid till NZ-tid? Det blir så förvirrande när du skriver ett datum och så står det ett annat på blogginlägget liksom. ;P

Crappigt med myggor - du får väl skaffa ett myggnät, eller kanske en fotsid dräkt? :D
pussåkram

P.s. Varförsvararduintepåmsnför?? du SKULLE ju sitta hemma och vänta på att jag skulle koppla upp mig, eller..? ;)

Anonym sa...

Ps2. Fin kiwi bild du hittat, men heter det inte PÅ Nya Zealand? / Fru Messerschmidt

Anonym sa...

Hej Hopp! Jag har läst din blogg idag... puss puss

Anonym sa...

Vi sitter i samma båt, västindiska mygg älskar mina fötter.