lördag 13 december 2008

igår:

efter att ha tröttnat på Queen st begav jag mig ner till princess warf för att dricka öl, man blir ju törstig när solen skiner!! Så vad händer under de ca 3 timmarna jag satt där?
  • Staffan (ägaren) kom inramlandes och bjöd mig på öl
  • Staffans kompis Heath som kör TikkiTikki slog sig ner med oss
  • jag fick reda på att man kan hämta ut en TikkiTikki för 20NZD och köra runt en dag och tjäna lite pengar, absolut ett alternativ om man har lite dåligt med cash
  • (TikkiTikki är en cykeltaxi)
  • Heath erbjöd mig ett jobb den 19de dec; stå och ta betalt i dörren på en nattklubb, det är inte helt säkert ännu så blir det inte av går jag dit och dansar till Timbuktu istället
  • Träffade en tv-kändis från något reseprogram, han blev lite stött eftersom att jag inte hade en aning om vem han var (vilket hans kompis tyckte var mycket roligt)
  • Jag brände mig i ansiktet, ser nu ut som Rudolf med röda mulen vilket passar rätt bra med tanke på att det börjar närma sig jul
  • blev inbjuden till BaraBras Luciafirande idag, kul att träffa lite mer folk!
Ganska trevlig eftermiddag, om jag får säga det själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Timbuktu? I Auckland?! Vad är oddsen för det?? :D

Låter ju bra med TikkiTikki - cash och motion på en gång - men förutsätter inte det att man hittar i Auckland? ;)

Hoppas Luciafirandet var kul och att din röda mule inte lyser lika klart längre. Själv blev jag väckt av en skönsjungande Elvira-Lucia som även hade med sig frukost på sängen. :)
pussåkram

Astrid sa...

är en kompis till staffan som är kuban, som älskar timbuktu. Så på fredag som folk skaka rumpan till lite svenska toner!

tikktikki kan bli kul, och det är inte så svårt att hitta i auckland. man kan ju ha en fusk-karta också.. ;)


trevligt med frukost på sängen, önskar att någon av mina "rummisar" kunde komma och ge mig middag på sängen idag. men jag tror inte att det är speciellt stor chans att det skulle hända.. :)