lördag 20 december 2008

jag är lite trött idag

klockan är 16.20 och jag har endast lämnat sängen 2 gånger, en gång för toaletten och en för att rosta mackor. det var en hård dag, kväll och natt igår.

Fullt upp på BaraBra hela dagen, kiwisarna gillar verkligen kaffet där! Så jag har börjat smida en plan för att fånga ett par stycken.. Kanske till och med exportera några till sverige, jag ska hålla er uppdaterade på hur det går och är du intresserad av att ha en kiwi som husdjur kan du lämna kontaktinfo i kommentarsfältet.

Solen sken och kl 14.00 slutade vi ta emot gäster, vi hade en timme på oss att göra iordning, plocka undan grejer, fylla is-tunnor med öl, ta fram mer öl, förbereda pizzor, och gömma undan saker(på en bar som har ca 3 m2 förvaringsutrymme. Vid 15-tiden började folk från ett företag droppa in, snacks, pizza och massa dricka. Dom hade hela baren för sig själva i 2 timmar sen började stammisarna dyka upp.
Ojojoj, det var en hård kväll för oss alla och jag hann knappt upp till Heaths club-grej i tid. Vilket ifs inte spelade någon roll eftersom att det var HELT TOMT där. tog med mig Eddie dit på order av michelle och staffan, han hade ett litet sammanbrott efter att ha druckit lite för mycket.. han följde med mig till clubben och var där med mig ett tag och sen försvann han.

Efter att ha varit där i ca 1h sa jag till Heath att dom inte alls behövde mig där, jag slösade bara på hans pengar så jag fick 20 dollar och så begav jag mig ner till BaraBra igen, där jag dessutom hittade Eddi (Phju!). Tänkte att dom kunde nog behöva min hjälp om stället var i samma skick som när jag lämnade det (KAOS). Min återkomst var mycket uppskattad, speciellt av Michelle. Så tillbaks bakom baren och jobba några timmar till.

Slutligen tog jag en taxi hem, efter att ha blivit eskorterad av michelles pojkvän eftersom att en ytterst sliskig italienare (?) försökt dra med mig hem från BaraBra. Hoppade in i taxin och äntligen fick jag gå och lägga mig.

Nu ska jag kolla på lite family guy och halvsova ett tag till.
god morgon

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja akta dig för sliskiga italienare, speciellt om de har speedos på sig..puss

Anonym sa...

Ah, det förklarar ju varför du aldrig är online på msn. ;) Jag trodde du hade lärt dig att hålla dig undan sliskiga italianos by now?? Tur att du fick eskort till taxin iaf.
Här är det grått och fucking regnigt, jätte kul julväder verkligen. Igår spelade jag och Axel magic, han vann mest som tur var. :D
pussåkram

Anonym sa...

Hej Astrid.
Oj vad det är kul att läsa det du skriver. Jag har försökt att ringa Staffan ett par gånger men han har inte varit där. Det har bara varit en kille som svarat. Vad jag förstår så går det ingen nöd på varken dig eller Staffan. Visst är New Zeeland särskilt jämfört med hemma. Jag är jätteavundsjuk på dig. Hoppas att du njuter av livet och tar emot allt vad det har att ge dig. Kom bara ihåg att gå hem innan du går och lägger dig!
Gunnar

Hej Astrid!
Tack snälla för att du delar med dig av din resa och allt annat. Det är så kul att läsa. Skönt att det ordnat sig med boende och även med lite arbete hos Staffan och clubben. Men du - ha inte för stora förväntninghar när det gäller fågeln Kiwi. Du får nog snällt som alla andra åka till något maorireservet. Tips: Res till Rotoroa. Där finns parker med bubblande svavelosande vatten och en maori-turist-park. Där finns kiwis. Dag har blivit natt och du ser fåglarna. Jättesöta!! Vill du veta mer om cricket så kan S berätta i timmar hur det går till... Har du varit uppe på Universitetsområdet? En härlig park. Mycket ungdomar (många nationaliteter), härliga gräsmattor och bänkar vid en stor fontän där små barn badar. I Sthlm har vi det grått, grått och lite regn, någon plusgrad. Vi gör vad vi kan för att känna julstämning. Allt gott önskar jag dig. Kram //Birgitta.