torsdag 18 december 2008

let the games begin!

Dagen som har gått:
  • frukost med Suphi i en liten "by" utanför auckland
  • mums vilken god lax bagel jag åt!
  • glass i Mission Bay
  • försök nr.1 på postkontoret i Grafton där det INTE gick att lämna in IRD-papper
  • hem till Suphi och hämtade lite saker jag glömt
  • downtown queen st, hittade min flädersaft på The Barrow
  • ASB (bank) besök, men blev inget konto där inte.
  • försök nr.2 på postkontoret, fick denna gång reda på att jag behöver ett litet brev från Staffan där han "erbjuder" mig ett jobb. fick alltså inte skicka iväg mina IRD-papper
  • blev kvar på posten då dom kunde fixa ett bankkonto till mig, utan några månadsavgifter. Wooho! äntligen går det bra för mig.
  • Fick mitt bankkort på en gång, det är dock endast värt 10 dollar då det var allt jag hade på mig i cash.
  • BaraBra för att ENDAST lämna flädersaften (som ska användas till en schysst bål på julfesten), träffade en trevlig svensk tjej som bott i auckland i 2 år. Vi började snacka och så var man fast.
  • genomgång med de andra om vad som ska fixas och göras imorgon på festen
  • öl
  • mer snack om kläder och alkohol
  • mera öl
  • Heath kom förbi och började prata om vad som kommer hända på hans club imorgon
  • Nej nu var det dags att GÅ! (kom iväg 2,5h efter att jag bara skulle "titta förbi")
  • gick hela vägen hem till Ayr st
  • lagade mat. idag blev det pasta med lök-vitlök-succini-morot-tomat-grädde-pastasås. MUMS! (bilden gör maten inte rättvis, ser inte alls lika gott ut som den smakar!)
Nu ska jag kolla på Hellboy 2 och äta min mat i lugn och ro. Sedan packa ihop min väska tills imorgon, fixa lite med mitt nya baankkonto och sedan sova (kanske inte riktigt blir i den ordningen, men yyou get the point!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev ju en produktiv dag det där! Skönt att det löste sig med bankkontot. :)
Sorry att jag inte var online i morse, men Henkis var inte på sitt bästa humör...
Hoppas det blir roligt i morgon och inte allt för jobbigt.
pussåkram

Anonym sa...

Ser bra ut! Har du slutat bita på naglarna än?

Puss

Anonym sa...

Pastan ser bra ut, böjda penne? exotiskt.
Vad tyckte du om Hellboy2? jag gillar den :D

Astrid sa...

kunde tyvärr inte se den, tror att jag råkat ta bort den från datorn med sparat mappen av någon konstig anledning.. men jag har som tur är redan sett den, and i like it! :)