torsdag 1 januari 2009

2009

tänk sist jag skrev här var förra året, tiden går så snabbt när man har roligt! blev utbjuden till ön Waiheke på nyårsfest. Två flugor i en smäll, jag fick fira nyår och dessutom se ön som alla har sagt till mig åka till. Woho!


welcome to waiheke island

nyårsafton på Waiheke var trevligt. Olivias föräldrar har ett jätte fint hus där, med fantastisk utsikt över stranden och havet. Vi drack alkohol (precis som ni gör där hemma) vi umgicks, dansade och snackade skit (precis som där hemma), vi åt grill-buffé och spenderade större delen av dagen och kvällen utomhus i värmen (inte riktigt som där hemma) pratade svenska med en kiwi som studerat svenska i 4 år (nästan som hemma).


tråkig utsikt


Skogsvägen ner till stranden


la casa


sista solnedgången för waiheke år 2008

Kom hem till kära Parnell vid 17-tiden igår efter att ha; ätit en stor brunch hemma hos Olivia, klättrat på klippor ute på Waiheke, klättrat upp igen, åkt färgan tillbaks till fastlandet, ätit en sen lunch med Eddi på Chow, köpt en CocaCola på StarMart och sedan åkt LinkBussen hem.

Väl hemma tog jag en lång dusch för att få bort allt salt och all sand jag baromkring i min hårbotten. Efter det orkade jag inte mer, så dags för min underbara säng!!! och jag sov och sov och sov och sov och sov och sov, sen sov jag lite till.

Och nu sitter jag här, och berättar allt för er!
Hoppas att ni hade en bra nyårsafton!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skit tråkigt ser det ut! ;)

pussåkram