tisdag 20 januari 2009

LEEEEEDIG

Vilken fantastisk dag, även om solen bestämts sig för att inte skina och fåglarna slutat kvittra för länge sen. jag är ledig och det är precis vad jag behövde, dessutom fick jag lön idag (äntligen) så att jag kunde betala hyran, så att jag kan få bo kvar i mitt lilla rum ett tag till.

Har sovit, vaknat, sovit, ätit, vilat, kollat på futurama, vilat, skypat med Sophia, ätit en brownie, vilat, druckit kaffe, tvättat, lyssnat på musik, vilat. BARA tagit det lugnt med andra ord. helt underbart.

Borde dock snart bege mig ner till New Market och leta upp ett par billiga tygskor som jag kan jobba i, mina converse är alldeles för varma och man måste ha skor med stängd tå enligt NZ-lag. dessutom gick min bikini sönder här om dagen så jag ska försöka hitta en tyg affär eller eventuellt en bikini affär för att köpa "reservdelar"...

skönt att jag har kvälls passen ons-fre, jobba dag är verkligen inte min grej, men jag får ju ihop lite fler timmar på det sättet vilket är rätt bra för min ekonomi.

På tal om inget alls så drömde jag en väldigt konstig dröm...
Det var andra världs kriget och jag ledde kriget mot Hitler. Jag var alltså den högst uppsatta vars uppgift det var att besegra honom, tror att jag börjar få storhetsvansinne av att ha umgåts så mycket med Napoleon (Zofias alterego).. konstigt var det i alla fall :)

dags att ta hand om tvätten.
laters!

Inga kommentarer: