söndag 11 januari 2009

Smörgåsbord och dumheter

Vilken trevlig kväll det blev igår! Kom hem till Robert lite efter sju då matlagningen redan var i full gång.
Blev ett smörgåsbord med:
inlagd sill
matchesill
dillsill
rödlök
sour cream
köttbullar
potatis
lingonsylt
fake brunsås
ägg med kalles kaviar
ägg med abba rom
stor sallad
brie ost
blåmögel ost

Det var så gott, och vi blev alla lite för mätta. dessutom snappsade vi (Absolut Vodka vad annars) och sjöng många roliga snappsvisor. Måste dock säga att Annas skånska visa var den roligaste!
"Upp och nicka - sockerdricka, fyra kalla - uddevalla, stora pattar - volvorattar, kaffejö kaffejö vanlig jö lemonad negerpuls, hos onkel horn (?) där får man brännvin, en femma hembränt gör dig gott, tjillevipp" (med en grov skånskdialekt!)

Vi kom ut rätt sent då vi faktiskt hade det så trevligt hemma hos Robert, vi kom till DD's vid 2-tiden men redan en timme senare tackade jag, petter och robert för oss och begav oss hemmåt. Zofia och Anna fortsätter kvällen som riktiga kämpar, som dom alltid gör!


Le Smörgåsbord

från vänster: Petter, Zofia, Robert, Jag

Vad annars liksom?!

Vaknar imorse av att jag får ett sms. Anna:"Själv blev man ju pistolshotad igår. jag är helt skakis. vad gör du?"
helt sinnessjukt!! bestämmer träff med anna och får då höra hela historien... När Anna var på väg hem och utanför CarPark (en club) kommer det fram en indier med pistol till henne och säger lugnt "Give me your money.." problemet är ju bara det att anna är rätt pank, eller väldigt pank faktiskt. "I don't have any money" blev hennes svar, på något mystiskt sätt lyckades hon hoppa in i en taxi och åkte där ifrån utan att ha blivit av med något.

Jag förstår inte ans att det kunde hända, Auckland är en rätt mysko stad men Anna lyckas alltid hamna i sånna konstiga situationer. Så vad har vi lärt oss av det här? Aldrig, aldrig, ALDRIG gå omkring ensam i auckland på kvällarna. Det är ju knappt säkert på dagtid så varför chansa??

imorgon börjar jag jobba kl 8.00 och slutar vid stängning, är inte alls sugen på att jobba men man måste ju få in lite pengar också. tis - fre blir det kvällar i baren, men den här veckan blir nog mycket lugnare än det jag nu lämnar bakom mig!

ha de!

ps. har ännu inte köpt ny tandkräm, fy skäms på astrid som "lånar" från flatmates...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en bra regel - glöm nu inte att efterleva den också!

Alvar undrar om du inte läser hans blogg, och om du gör det, varför du inte tyckt synd om honom som är magsjuk? ;)

Hoppas det inte är för jobbigt att jobba.
pussåkram

Anonym sa...

SHIT MANNEN!! pistolhotad är ju aldrig roligt! Tur att du var hemma i trygga famnar min lilla skatt...sängens varma famnar menar jag ju såklart!
Jag tycker synd om Alvar faktiskt. Magsjuk är ju jätte jobbigt, faktiskt nästan lika jobbigt som att bli pistolhotad, fast å andra sidan kom hon ju relativt oskadd undan men stackars Alvar... han får minnsann fotfarande stå ut med en envis magsjuka! Usch och fy vad jag hatar magsjukor!
Så det så Tant Astrid...tyck lite synd om Alvar nu!
Vad mer kan jag skriva; hmmm
Godnatt kanske för nu ska jag sova!
och att jag saknar dig och att din blogg är det ända ljusa fina i min vardag... nej så illa är det faktiskt inte, för jag ska åka TELISAR massa!! hehe avis??
men saknar dig gör jag, du är ju trotsallt min Po!
pussli

Anonym sa...

Det verkar som att det är dax att du skaffar dig en egen piece så att du kan "pop some sweet caps in their m.f. asses, biatch!". Eller?

Bra att du har skaffat tandkräm iaf, jag hade ingen förra veckan och var tvungen att borsta med Lisas hippiesalttandkräm som ser ut som kaviar och har ungefär samma effekt på munhygienen. Det var en svår tid. Har de Kalles på IKEA? Eller var det nån som hade haft med sig den i väskan när de åkte hemifrån? På IKEA i Taiwan kunde man tydligen köpa den svenska klassikern "PRUTTNINGSYLT".

Hej!

Anonym sa...

Pff pistolhot, jag har faktiskt skoskav på min vänstra häl och har gått flera hundra meter idag, inte grinar jag för det. Men vi som bor i Märsta är ju av lite tyngre virke liksom.
Du kanske ska sprida att du har kopplingar till Sigtuna Vatos där nere så kanske de chillar lite med pistolerna.