torsdag 8 januari 2009

och visst stannade jag i sängen..

...dock kunde jag inte somna om, så nu sitter jag och msn:ar med syster och väntar på att duschen ska bli ledig.

Detta har hänt:

--> Jobbet går bra, börjar komma in i det igen. Mycket skönt att börja kl 18.00, dock lite tråkigt eftersom att jag missar alla tillfällen att skypa med mamma.

--> Utgång i onsdags slutade med att Michele ger en kille (som förföljde oss) en rak höger, har aldrig sett något liknande!!

--> Jag är numera lite rädd för Michele, men hon gjorde det som behövdes, jag är bara glad att han inte slog tillbaks.

--> Anna blev mitt första hemsläp i onsdags natt då hon inte hade pengar till taxi hem så det blev hem till mig istället. Ian (en av tjejerna jag bor med) tror nog att jag är lesbisk nu då morgonen efter berättade att "My friend Anna spent the night". men hon får tro vad hon vill.


--> Jag och Anna gick på "blind date" igår och träffade för första gången Amanda (också svensk) som flyttat till Auckland för att bo med sin pojkvän. Anna satt och googlade och kom över Amandas blogg och skrev några rader till henne, och på den vägen är det.

--> Amanda är mycket trevlig.

--> Sverige-torsdag på jobbet igår, vilket innebar MASSOR att göra och mycket stress. Men det var trevligt att träffa lite svenskar som alla på ett eller annat sätt har hamnat i Auckland. Första torsdagen i månaden är alltid "sverige-torsdag", det är ganska mysigt faktiskt.

--> Det har dansats på många bardiskar.

--> snabb mat är mycket billigt, tex. subway mackor kostar mellan 16kr - 25kr, vilket är ganska mycket billigare än i Sverige.

--> Har ännu inte varit på Donken (förlåt axel) men jag ska snart ta reda på hur mycket en BigMac och co kostar, och även se om kvalitén är bättre än hemma.

--> Jag har glömt att köpa tandkräm 2 gånger nu, och har tvingats "låna" av mina flatmates.

--> har blivit mycket nudlar de senaste dagarna, dels för att jag har haft ont i halsen, dels för att vår mixer inte fungerar (skulle göra soppa), dels för att det går fort, dels för att jag inte har så mycket annat hemma att äta, dels för att jag inte är speciellt kräsen.

--> har skaffat mig ett husdjur, spindeln Sigvard. Han gillar att sitta på mig vägg och vaka över mig när jag sover. Dock är han inte mycket till sällskap eftersom att han är rätt tyslåten..


Sigvard (han är inte speciellt fotogenic)

nej, nu är det dags att ta tag i dagen. kanske gå ut och köpa lite tandkräm..? idag är det som tur inte lika varmt (woho). jag vet att man inte ska klaga men det är ganska jobbigt när det är jätte varmt och fuktigt flera, flera, flera dagar i rad.

Hoppas att ni sover gott!
tejp tejp

Inga kommentarer: