måndag 5 januari 2009

lite sjuk

börjar fundera på om virus kan spridas via msn... för min syster berättade igår att hon höll på att bli förkyld och i morse vaknar jag med halsont, täppt näsa och lite för mycket slem. Kanske är det bara mitt huvud som sympatiserar med min syster men det skulle verkligen förvåna mig!! ;) Jobbigt är det och jag är ju inte så där jätte sugen på att gå ut i det varma vädret när det känns som att två pingisbollar har flyttat in i min hals..

Det bästa är ju att jag börjar jobba imorgon, och har verkligen sett fram emot det, men idag känner jag mig bara sänkt och kan inte ens föreställa mig att jobba imorgon. men det blir nog bra bara man kommer dit. Jag börjar först klockan 18.00 så jag har fortfarande lång tid på mig att tillfriskna!

Så här ser mitt preliminära jobbschema ut:
måndag 8.00 - stängning (väldigt oklar tid "stängning")
tisdag till fredag 18.00 - stängning
tror det kommer passa mig mycket bra, med tanke på att jag har mycket tid att göra saker på dagarna. saker som jag planerade att göra nu när jag varit ledig i 2 veckor, men som helt enkelt inte blivit av, men jag kan ju inte göra allt på kul en gång då skulle jag ju inte ha något kvar tills senare! :)

Här är några saker jag vill göra i/runt auckland:
  • åka upp i skytower
  • åka till auckland zoo (som jag skäms över att jag inte gjort än)
  • ta färgan över till Deven port och vandra omkring där
  • gå till auckland museum (10min promenad från parnell)
  • se och gå ut på K-road, där klubbarna som har öppet dygnet runt
  • besöka high street som är en av de lyxigaste gatorna i auckland
annars har jag nog gjort det mesta jag hade på listan innan, finns dock en till ö jag vill åka ut till men det är mest för att den har ett så roligt namn; Rangitoto. Dock låter de flesta maori namnen väldigt konstiga för mig och det är ganska svårt att komma ihåg namn på platser folk berättar om, tyvärr. En dag ska jag skriva ner alla platser jag vill åka till när jag lämnar Auckland, men jag har inte ens börjar planera resan så det kommer nog mycket senare.

idag är det den 5 januari 2009 och för precis en månad sedan lämnade jag sverige. jag har det bra här, jag trivs jätte bra och ångrar inte en sekund att jag åkte. men tiden går fort och snart är jag nog hemma igen. sköt om er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det stängt på helgen, eller har de redan personal så det räcker då?

Vad bra att du tog över min förkylning förresten, det tackar jag och mina revben för! ;)

pussåkram