lördag 10 januari 2009

Kära vänner och bekanta

Att vinna klunsningen igår var något av det bästa jag gjort, otroligt skönt att få komma hem och vila och ha hela två dagars ledighet. men tror ni inte att Eddi smsar mig idag "feel like working..?" tror inte riktigt det, har ju planer för kvällen eller jag trodde i alla fall att jag hade planer när han smsade.

Idag skulle det lilla svenska gänget fixat smörgåsbord, Zofia var ju på IKEA när hon var i Sidney så hon har lite sill och lingonsylt och annat smått och gott. Tyvärr tror jag inte att det kommer bli av idag när vi alla inte känner oss på topp.

blev lite inspirerad av Jonis och Bellas blogg (som ni kan hitta här) där de berättade lite om sina vänner, så jag tänkte att det vore kanske lite trevligt för er att veta lite mer om mina vänner.

Det svenska "gänget" består av:
-->Zofia (25 från Sthlm har ett internship på BMW)
-->Petter (25 från sthlm skriver sitt examensarbete här)
-->Robert (25 (?) från åtvidaberg (?) jobbar för ASB, bank)
-->Anna (20 från Kristianstad jobbar som nanny)
-->jag (20 från S-tuna jobbar som slav på BaraBra)
Vi ska försöka få med oss
-->Amanda (19 från Jönköping som är hemma med sin kiwi pojkvän)

Sen har vi Barabra människorna:
-->Staffan (42 från sthlm har bott på NZ i 15 år, driver barabra)
-->Michele (32 från NZ är duty maneger och slav på barabra)
-->Eddi (19 från auckland slavar på barabra, har också kommit ut med att han är bög)
-->Jeremy (18 från auckland, får inte slava så mkt på barabra då jag har tagit hans plats)

Mina flatmates:
-->Ian (26 från christchurch jobbar på kontor)
-->Amanda (25-28 från hongkong snart färdig lärare)
-->Megan (20-23 från ? pluggar och jobbar)
-->Indiskan (38 från indien håller på med sin master eller xjob)

lite random människor:
-->Suphi (26 från turkiet jobbar i baren på Kermadic)
-->Clinton (30+ från nz jobbar som handyman, Micheles sambo)
-->Olivia (18 från auckland, ganska bortskämt kiwi-brat)
-->Leah (18 från auckland jobbar i baren på Pacha)
-->Tracy (40 kiwi staffans sambo sedan 7år jobbar typ som privatdektektiv)
-->Heath (40+ kiwi kör TikkiTikki och producerar cubansk musik)
-->Flo (25 fransman bor med Petter)
-->John (60+ min hyresvärd gillar att köpa matttor på auktion)

Så nu vet ni lite mer om människorna som jag umgås med och antagligen kommer att nämna flera gånger i bloggen. Fick precis sms av Zofia och det BLIR smörgåsbord idag så nu är det dags för mig att hoppa in i duschen och styra upp mig lite.

Ha en trevlig dag barn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, är Michelle lika gammal som jag typ, jag trodde hon var yngre av ngn anledning... Coolt att jobba som privatdeckare, det skulle jag också vilja göra, ha ha.
Hoppas smorgasboardet blev lyckat!
pussåkram