söndag 4 januari 2009

Jag ber om ursäkt om jag har försummat er

Efter att en person med ett namn som börjar på S och slutar på -ophia påpekat (mycket argt) att jag varit ganska dålig på att uppdatera bloggen sedan 2008 blev 2009. Förlåt ni trogna läsare, men det har hänt så mycket här och jag har knappt haft tid att duscha för att det är alltid något på gång.

men nu är jag tillbaks, och jag lovar att verkligen försöka bli mer flitig med mitt skrivande!

Så vi börjar väl från början:
Jag och Eddi åkte ut till Michele i förrgår (2 jan) för att grilla lite och umgås, sånt som vi BaraBra-anställda gillar att göra (umgås alltså, inte för att grilla är tråkigt men ändå). Och oj vad vi umgicks, länge och mycket!! Slutade med att jag och Eddi sov över, vilket jag inte är ledsen för eftersom att vi fick pannkakor till frukost dagen efter! (woho!) och gott kaffe! (woho!) och skjuts in till stan så vi slapp ta tåget (woho!). Dom där Michele och Clinton är riktigt trevliga personer dom.

Väl hemma i Parnell gjorde jag inte så mycket. Åt broccoli jag fick av michele som hon odlat själv MUMS, det var den godaste broccolin jag ätit i hela mitt liv! kokade den i några minuter så att du fortfarande var ganska krispig, lite smör och salt på toppen, och sen var det bara att njuta.

När jag sitter här hemma och kolla på family guy får jag plötsligt ett sms från Zofia (som kommit tillbaks till auckland!) "Är i Ponsonby, utgång ikväll. KOM!" Så vad gör man inte? På med lite kläder och smink, hoppade på LinkBussen och sen var jag där. Fick dessutom ÄNTLIGEN träffa den omtalade Anna, som var... ja hon är Anna helt enkelt, finns inte tillräckligt med ord för att beskriva henne ;) Och vad mer behöver jag säga, det blev sent, precis som det alltid blir i när man är i auckland..


De 3 svenska, blonda flickorna

Detta var allt från mig för den här gången!
Hoppas att du lilla Fruli (min kära vän Sophia) blir glad när du vaknar imorgon bitti (imorgon för dig alltså, imorgon är ju redan idag här), och har något att släcka bloggtörsten med!

Som min syster skulle ha sagt; Hejp Tejp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

För att vara ärlig tror jag att det är Aschel som myntat uttrycket "hjep tejp", men jag är inte helt säker...

Kul att du haft kul - här har det varit lite dåligt med den varan, men det vet du ju redan.

pussåkram

p.s. Håller med Sophia; har man en blogg får man fasen uppdatera den! ;P

Anonym sa...

Borde ju inte behöva tacka dig för att du updaterar din blogg men jag göer det ända!! TACK kära fruli, det var roligt at läsa din blogg idag.... fick dessutom läsa 2 inlägg för mitt internet funka inte igar, mums
so long motherfucker ;)remember?get it? huh?