lördag 17 januari 2009

Tennis, tennis, tennis.

I tre dagar har jag varit och kollat på tennisen, Heineken Open, som dom har spelat här i auckland. finalerna gick av stapeln igår, så jag, zofia och petter trotsade väder gudarna (som gett oss strålande sol), stred mot läskiga clowner på styltor för att kunna sätta oss ner i solen och se dubbel finalen. R. Lindstedt & M. Damm mot S. Lipsky & L. Paes, det svensk-tjeckiska paret vann (woho!) dock hade vi ju fått våra biljetter av Paes så vi (eller i alla fall jag) hejjade nog lika mycket på båda.. varmt som f*n var det, som tur var hade vi solkräm och smorde in oss ordentligt och jag satt med min schal över huvudet och såg ut som en arab i öknen..

sen var jag tvungen att gå till jobbet, så jag missade singel finalen men jag vet att Juan Martin del Potro från argentina vann över amerikanen sam Querrey i två raka.

Så Zofia är nu lite deppig för att tennisen är slut (hon gillar tennis rätt mycket), hon såg inte bara jätte glad ut när hon kom ner till barabra för att äta en liten pizza. men efter två vodka-tonic verkade det som att hon i alla fall blivit lite mer uppåt ;) men nu måste vi ju hitta något annat att fördriva tiden med..

men tyvärr så kommer jag ändå inte kunna leka med mina vänner på helgerna eftersom att vi har ändrat schemat..
måndag: 8 - stängning
tisdag: ledig
onsdag - fredag: 18 - stängning
lördag - söndag: 12 - stängning

hade ju varit skönt med kanske lördag ELLER söndag ledigt, men just nu är vi lite underbemannade och det kommer in stora kryssningsfartyg nästan varje dag fram till mitten av februari, så alla behövs.

dags för ännu en dag på slottet.

1 kommentar:

Ponder sa...

Ni kan ju alltid satsa på Cricket istället... ;)