söndag 25 januari 2009

11,5h

idag var en jobbig dag, JÄTTE varmt, massa folk, och bara jag och michele i baren. men vi skötte oss bra som alltid. vi funderade ett antal gånger på att bara stänga igen och gå hem, trötta var vi.

Det bästa som hände mig idag var dock när Staffan smsar (ca 22.30) och säger att jag kan komma in vid "10-tiden" istället för kl. 8.00, det är svårt att förklara den lyckan jag kände när jag fick veta att jag faktiskt INTE behöver gå upp 6.30 imorgon, om ni frågar michele eller zofia så kan dom nog berätta om vilken sinnesförändring jag genomgick på sisådär 10 sekunder, från dödstrött och halvt i dvala till ett stort stort leende och massa nya energi. det var som om en tung sten lyftes från mina axlar ;)

(fick förövrigt just ett myggbätt på min pektå, myggor har ingen hyffs alls, bita en stackars trött liten flicka när hon sitter och bloggar..)

På tisdag kl 14.00 har jag en lunchdate med min kompis Simon, vilket ska bli mycket trevligt. det var faktiskt michele som föreslog det hela för hon trodde att jag annars bara skulle ligga hemma och sova på min lediga dag. det blir säkert trevligt, så det ser jag fram emot.

På onsdag kl 14.00 (en omtyckt tid) ska jag ut på en sådan här båt



2 timmars segling, och jag sa till Erica (kaptenen, en kille ja) att jag inte vill ha någon söndags-segling, jag vill verkligen segla på riktigt för det är ju inte varje dag man sitter i den båten (hoho).

Skönt att ha lite att se fram emot. dessutom kommer ju Jonathan och Bella hit nästa vecka, trot på torsdagen men vet inte riktigt när. det ska också bli JÄTTE kul, hoppas bara att auckland sköter sig bättre då än vad staden gjorde mot pojkarna som var här i helgen...

nej nu hör jag hur min kudde skiiiiiiiiiker efter mig!
sov gott!

ps. dagens bästa; "once you go blond you lose your förstånd!"
bra där zofia!

Inga kommentarer: