tisdag 27 januari 2009

Bio-Tisdag

Vi tog en rain-check på lunchdaten idag, då det faktiskt regnade hela för- och eftermiddagen. Så det blir nästa tisdag istället. Men det löste sig rätt bra för mig, för det första eftersom att jag var ganska trött och egentligen inte alls på humör att vara glad och trevlig, för det andra för att jag hade lite sakar att ta tag i som jag nu har tagit tag i.

Jag tvättade lite kläder, som var i desperat behov av att tvättas. Öppnade kylskåpet och insåg att allt jag hade var lite smör, gammal ost, 4 potatisar, 2 morötter och några kakor. Öppnar skafferiet och inser att jag där har torkad rosmarin, kanske 150g spaghetti och två msk snabbkaffe... det var VERKLIGEN dags att gå och handla lite. så nu är det inte lika tomt längre, även om jag kanske inte köpte JÄTTE mycket mat...

Mötte upp Zofia i Britomart vid 18-tiden. Vandrade upp till Mill's Stables för att äta de bästa musslorna i auckland, blev saffrans musslor till det fick man grönsallad och pommes, priset? 22dollar för två personer vilket är ca 40kr var. jag klagar inte!

Tisdag innebär nu mera Biokväll med Zofia och Anna, dels för att det är min lediga kväll, dels för att det bara kostar 10 dollar att gå på bio på tisdagar. dagens film blev "Seven Pounds" trodde verkligen att den skulle vara riktigt bra, tyvärr var den ju inte det. Men man kan ju inte alltid ha tur.

Tog Linken hem och här är jag, sitter och funderar lite på vad man ska ha på sig på båten imorgon, OJ va kul det ska bli!! känner mig som ett litet barn som väntar på en riktigt stor present!

hoppas att det blir bra väder imorgon!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är du galen eller? Seven pounds är ju sjukt bra! TA TILLBAKA

Astrid sa...

tyvärr arne, jag gillade den inte! dessutom kan man inte göra ögontransplantationer!