fredag 23 januari 2009

Alldeles nyvaken.

Sitter i min säng och försöker samla mina tankar, försöker komma på var jag ska börja. Jag antar att ni alla vill veta vad som egentligen hände igår natt, så jag börjar med det och tar resten senare.

Det som hände var att vi var på Danny Doolanes och dansade och hade trevligt, Erik (berättar vem det är senare) står i baren varpå en tjej (som senare visar sig vara en transa) kom upp och börjar stöta på honom. Han visar att han inte alls är intresserad ("tjejen" var ju trots allt väldigt tjock och inte speciellt attracktiv). För att verkligen visa att han inte vill ha med "henne" att göra tar han tag i Anna som står och dansar med mig och säger åt henne att krama honom för "tjejen" ska fatta. Då tar manskvinnan tag i en flaska som står på baren, slår Erik tre gånger i huvudet och slår Anna i ansiktet där flaskan krossas.

Allt efter det gick så otroligt fort, anna blöder och vi springer in på toaletten, vakterna kommer, bartenderna kommer, tjejen springer där ifrån, anna håller på att svimma, is och vatten och tvättande av sår, massa papper som skulle fyllas i, gratis drinkar utlovades, polisen kom, alla sprang hit och dit. Till slut säger polisen åt oss att vi ska följa med till stationen för att göra en korrekt anmälan, för dom hade tydligen lyckats få tag på tjejen i fråga. två timmar senare efter massa frågor, skrivande och fotograferande får jag, Anna och Erik äntligen åka hem.


här står vi och häner i polisgaraget

Vi fick åka polisbil hem, bästa är att polisen lämnar av Anna och Erik först, så där sitter lilla astrid kl 4 på natten ensam i en polisbil som åker genom hela auckland. Men alla historier har en guldkant, min är att jag fick konstapeln att köra mot rött ljus, det var inte mycket men det var ändå rätt kul att höra honom säga "I dont give a crap about the redlights". :)

Och det är historien om när Astrid åkte polisbil för första gången i sitt liv. Sa faktiskt till konstapeln som körde mig hem att det kändes som att jag gjort något fel, då skrattade han bara åt mig och sa att det var för att jag satt på "prisoner side" av bilen, den sidan där man alltså inte kan öppna dörren själv.

Dagen igår var annars jätte bra, åkte ut till Mission Bay för att ta det lite lugnt. Eve och Archie sprang omkring och lekte medan jag anna och amanda satt i skuggan och snackade skit och åt vattenmelon. Plötsligt ringer min telefon. Det är någon Niklas, jag försöker febrilt scana min hjärna efter en Niklas på NZ. säger han det är Niklas J, som jag gick i gymnasiet med!! Han, Jesper och deras kompis Erik var i auckland. Jag trodde ju att dom först skulle komma nästa vecka!! Så in till stan igen, snabbt, snabbt.

Mötte upp killarna och promenerade runt i city, tog lite bilder och lovade pojkarna att dom skulle hamna på bloggen, så här är dom!!

oj vad glad jag blev att få träffa dom igen. men tiden går alltid alldeles för snabbt. Kl 18.00 var det dags för mig att jobba, så grabbarna åkte hem till sitt hostel för att vila.

För mig blev det JÄTTE MYCKET jobb, men med tanke på att kvällen slutade i att jag och Michele fått 55 dollar var i dricks så var det helt klart värt det hårda slitet. Jesper, Niklas, Erik och Anna kom till BB och tog några drinkar medan jag och michele skyndade oss för att stänga ner stället. Och resten av historian har ni ju redan hört.

Det är ju trots allt inte varje dag man får poliseskort hem till dörren.

and that's that.
Konstiga saker händer alltid i auckland, så det är tur att jag känner Shannon som är chef för alla dörrvakterna på Princess Wharf och i The Viaduct, han har koll på mig och mina vänner, vilket känns väldigt säkert. (dessutom kanske det gör min stackars lilla mamma lite mindre nervös för sin dotter på andra sidan jordklotet)

Men vi överlevde allihopa, dock har vi en lite trasigare anna att leka med men det verkar som att hon mår mycket bättre idag vilket gör mig jätte glad! var ganska, väldigt orolig för henne igår, men hon är nog lite tuffare än vad hon ser ut ;)

Så nu ska jag vila lite och försöka smälta intrycken från igår.

1 kommentar:

Anonym sa...

Herre min jesus skapare vilken kväll gumzan, hoppas att du mår bra.
blev lite avundsjuk faktiskt. jag vill oxå åka på 'the prisoner side' i en polisbil :D