måndag 19 januari 2009

en och en halv dag då Sofia och Andreas var i Auckland...

...och astrid jobbade hela tiden.

i söndags morse när jag ligger och drägglar på mina kuddar ringer plötsligt min mobil, klockan 9 på morgonen?!?!?! Med tanke på att jag var ute med Zofia i lördags var jag inte så där jätte pigg vid den tiden. Men jag lyckas ändå trycka på rätt knapp för att svara. Då är det Sofia som ringer (jag vet det är lite jobbigt att alla ska heta samma saker, men kolla skillnad på stavningarna). Sofia känner jag genom Bella, dom gick på Viktor Rydbergs gymnasium tillsammans, och hon och hennes pojkvän landade i auckland tidigt i söndags morse. dom skulle bara sova en natt i auckland eftersom att dom bara har 3 veckor i NZ och vill hinna med så mycket som möjligt på den tiden.

hinner möta upp dom ca 1h innan jag börjar jobba, och vi går till baren för att underlätta för oss alla, dessutom var sofia och andreas lite hungriga. trots att jag måste börja jobba sitter dom kvar ett tag på BaraBra hänger, och jag försöker att ta så många pauser som möjligt för att spendera lite extra tid med dom. som tur är ville dom åka tillbaks till sitt hostel och sova en stund innan dess att vi skulle gå ut och ta en drink när jag kommit från jobbet.

jobba, jobba, jobba! stor födelsedagsfest (på en söndag..?) på baren, så det fanns mycket att göra och det var bara jag och michele som jobbade. bra gick det, men det blev lite senare än vi hoppats på... Hade velat ta med Sofia och Andreas ut till Ponsonby på en drink, men det fick bli Lenin istället (ett av dom ställena som ALLTID har öppet, det spelar ingen roll vilken dag det är!) som dessutom ligger betydligt mycket närmare barabra....


Andreas & Sofia på Lenin..

ett par drinkar, och sen orkade jag tyvärr inte mer. har varit en lång hård helg och det har varit MYCKET att göra på jobbet varje dag. och äntligen har jag en ledig dag (imorgon, tisdag), men tror ni inte att michele ringer ner till baren idag för att höra om jag kan jobba.. jag tackade bestämt nej, jag måste verkligen sova och tvätta..

stängde BB klockan 18.30 idag, bara 30min för sent. jag bestämde mig för att jag inte skulle orka laga någon middag hemma så jag gick upp till foodcourt på Albert st och köpte mig en STOR chicken laksa (för 9 dollar) från det malaysiska köket. sen hade jag en liten trevlig picknick på golvet i mitt rum, det bästa är att man får så mycket mat att det räcker till lunch imorgon med!!


picknick and a movie!

nej hurrni, nu ska jag fortsätta att kolla på film och vila ut mig. för det har jag faktiskt förtjänat (trots att en del av min trötthet, eller rätt stor del, är orsakad av mig själv..)

ha de'

ps. ett stort grattis till Alice idag som fyller 21 år, jag hoppas att du fick mitt sms och att din dag blev kalas bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Själv fick jag kebabpizza till lunch och ska äta fil och kaviarmackor till middag, det bästa av det svenska köket :D