fredag 16 januari 2009

mitt livs längsta arbetsdag

igår jobbade jag 12,5h staffan jobbade 13,5h. första 2 timmarna var kaos, ingen av oss fungerade som vi brukar, men efter 3 starka latte började vi båda vakna upp ur dimman. som tur var hade vi två lugna stunder på ca 1h vardera då vi kunde sätta oss ner och vila ut, annars hade vi verkligen inte klarat av det.

Zofia och Anna kom ner till BB lagom tills när vi skulle stänga. när allt var ihop packat och vi kunde bomma igen butiken gick vi till subway (inte tok-anna dock för hon gick till pacha för att vänta på oss där). vid subway träffar jag och Zofia på våra nyfunna kompisar, ett grabbgäng på 4 killar, Fabian, Erik, Erik och Björn som vi träffade på tennisen härom dagen. Vi skickar grabbarna till Danny Doolanes medan jag och zofia ska gå och leta upp tok-anna, in på Pacha. sprang på Leah som gav oss gratis drinkar, Zofia träffade en stor BMW-kund så vi blev fast ett litet tag, var på anna skickar sms och säger att hon inte är kvar där...

alltid denna förvirring!!! vi ger henne order om att komma till DD's där jag och Z (ganska mycket senare än vi sa) äntligen möter upp grabbarna... vilket spring det ska bli hela tiden!!!

Nu sitter jag här, nyduschad och fräsch. är på väg att värma mina sista rester av min fantastiska gryta jag lagade härom dagen och sedan ner till tennisen för att se finalen i dubbeln som jag nästan är säker på är mellan S. Lipsky & L. Paes -- M. Damm & R. Lindstedt.
Jobbigt att Leander (L.Paes) spelar mot en svensk, man vet ju inte riktigt vem man ska hejja på.. men det löser sig säkert.

efter tennis blir det jobb 15 till stängning, söndag 14 till stängning och måndag jobbar jag 8 till stängning (förhoppningsvis 22), hoppas verkligen att jag är ledig på tisdag!

nej nu måste jag skynda lite om det ska bli någon tennnis idag!
laters!

Inga kommentarer: