tisdag 13 januari 2009

godmorgon, god dag, god kväll, god natt

vad vore väl en bal på slottet... inte vet jag men kanske lite som en dag på barabra? lång tråkigt, och trist och tråkig och alldeles, alldeles underbar.. (underbar kanske inte är det bästa ordet att beskriva ett arbete med, men det är nog det roligaste jobb jag har haft hittills)

innan jag gick till jobbet hängde jag ute i ponsonby med anna och hennes galna ungar (som hon är nanny för) helt tokiga, så dom passar ju henne perfekt! har ett par mycket fina bilder på dom när dom leker "santa" i badkaret med massa skum i hela fejjan! promenix ner till jobbet, har faktiskt rört på mig väldigt mycket idag, om vi bortser ifrån att jag tog linken downtown för att möta utt anna och amanda.

efter jobbet ville michan (nja, det funkar inte att kalla henne det) gå till greenroom och ta en drink, mogen som jag är följer jag med men beställer istället ett glas vatten. jag vet nu blev ni allt lite snopna... till och med när martin (en ny kompis) vill köpa en drink åt mig tackar jag mycket artigt nej. jag är trots allt fortfarande förkyld och jag tror att jag hade feber inatt så det är bäst att ta det lite lugnt ett par dagar i alla fall.

missar tennis med zofia imorgon för att jag måste jobba, vi letar efter en till "slav" till barabra för det kommer bli alldeles för mycket jobb för oss andra annars. dessutom hade det ju kunnat vara bra att ha någon att ringa till om man verkligen måste byta ut en dag.

Imorgon ska jag laga en ordentlig lunch för första gången på ett bra tag, har blivit en hel del nudlar på senaste. Fick faktiskt 8 olika korvar av min indiska flatmate idag för att alla innehöll biffkött vilket hon missat när hon köpte dom (onekligen så äter hon inte biff), hurra säger jag och tackar och tar emot!

nu är det dags att krypa ner i sängen och dräggla ner kudden ett par timmar.

Kraaaaaam på re'

1 kommentar:

Anonym sa...

Familjen säger: "Vi har lagt ner sökandet!! Det har klarnat för oss här hemma att Astrid aldrig kommer att hittas.. hon har äntligen funnit den plats där hon hör hemma, bland sin egna art. Fåren får henne! Vi kommer självklart sakna vårt lilla lamm men hon var ju trots allt inte riktigt som oss!"