onsdag 28 januari 2009

hot toddy

Jag jobbade igår, trots förkylning. men jag skulle väl knappt kalla det jobba, satt och vilade varje chans jag fick och stod mest i disken... men michele lät mig göra det, hon såg att jag inte riktigt var på topp..

Zofia, hennes kollega Yvonne och hennes sambo Jack kom ner till BB precis innan stängning och fick sig en sista drink för dagen.. Scotten Jack var den som föreslog att vi skulle försöka få tag på en Hot Toddy till mig, så det bar av mot GreenRoom där tjuriga tjej-bartendern sa att hon inte kunde göra en för att dom inte hade något kokande vatten. Men då kom Tim till vår undersättning och sa att klart dom skulle fixa det till mig, så han gick över till Euro (restaurangen brevid) och hämtade varmt vatten till mig.


En fantastisk Hot Toddy, den gjorde underverk för min hals! efter den satte jag mig på Linken hem och somnade på direkten... vi får se om det blir jobba av ikväll eller inte. Dock måste jag ta mig in till stan eftersom att Bella och Jonis kommer till auckland vid 23-tiden idag.

Så nu ska jag vila lite till.
Hejp Tejp

2 kommentarer:

Ponder sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag säger som Homer: "Alcohol, the cause of and solution to all problems"