onsdag 1 april 2009

Sista onsdagen i auckland = firas!

anna om en random bild på facebook:
"han ser ju lite creapy ut liksom!"

astrid: "anna, det är gudfadern..."


god morgon god morgon!
välkomna till ännu en dag i auckland. det är grått och mulet och faktiskt väldigt höstigt. inga fåglar sjunger, eller det kanske dom gör, men byggarbetarna hamrar och bankar så man hör inte ås mycket annat för att vara helt ärlig.

idag är det onsdag den 1a april. så idag ska jag lura anna, på ett eller annat sätt! moaaahaha, hoppas att hon inte läser min blogg idag, för då är det ju kört.

senaste dagarna har vi försökt att hålla oss sysselsatta så mycket som möjligt, men det är inte jätte lockande att gå ut när det blåser och duggar.. igår lyckades jag ändå ta mig ner till barabra för att träffa staffan, fick mitt födelsedagskort (tack mamma!) och sen gick vi och satte oss på en bar och tog en öl. väldigt trevligt att se honom igen, och jag berättade om alla dumheter som jag och anna har hittat på sen jag kom tillbaks från Bay of Islands.. jag tror att det roade honom lite i alla fall.

dagen kommer nog mest gå ut på att hjälpa till i huset, jag får ju trots allt bo gratis, hämta ungarna och leka med dom. är väldigt imponerad att både Archie och Eve kan sjunga "björnen sover" utantill med näst intill perfekt svenska. barn är häftiga. eve tycker annars om när vi sjunger "vem kan segla förutan vind" eller "byssanlull" och så försöker hon att härma efter, det blir bara bättre och bättre för varje gång.

idag skulle jag och anna haft en romantisk date i skytower med middag och allt, men det är så mulet så vi chansar och hoppas på att vädret blir bättre imorgon.

good bajs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Astrid, jag är gravid. / Anna Strindberg

Big S sa...

Skulle DU, Astrid, lura någon?? That'll be the day. :D

Tur för dig att du uppdaterat, då kan jag lägga ut filmer nu ju!