söndag 29 mars 2009

saker jag inte kommer att sakna

att bli bränd efter 5min i solen

när man inte riktigt känner sig persika


aucklands kollektivtrafik

alla obehagliga taxi chaufförer
(speciellt indier som slänger ut en)

det klor-smakande vattnet

alla spindlar

ångesten för att man sitter inne när det är soligt

Queen st

alla de obehagliga kiwi-killarna

att vakna mitt i natten av sirener
(ibland polis, ibland ambulans, ofta brandbilen)

de konstiga sakerna som alltid händer tok-anna

att bo i en resväska

betala med nz-dollar

regnskurarna

trafikljusen
(som alltid visar rött, vare sig du går eller åker taxi eller buss)


The Crib
(så uttjatat)

asiaterna

de trötta människorna som jobbar på subway

åka Linken mellan Parnell och Ponsonby

hur osäkert det är att röra sig utomhus på kvällar/nätter



det är nog allt jag kan komma på just nu. behöver skriva en sån här lista, för det finns ganska många saker jag kommer att sakna.. usch usch. nej nu ska jag avsluta en film och mysa lite i annas rum. vi är numera rummisar, vilket jag och zofia ska bli när jag kommer hem.
You know it kanelbullebabyn!!

Zofia, om du läser det här (vilket du nog kommer göra förr eller senare, för du har väl ganska nyligen har landat på arlanda..) så saknar vi dig väldigt mycket!!
Och Robber! (som åkte innan zofia, men antagligen inte har landat i sverige än) Vi längtar till vår reunion i Västerås!! Och vi är lite ledsna för att du bara lagade mat en gång under våra battle-dagar!


en liten bild från fredagens shenanigans

Hejdå.Hejdå!

2 kommentarer:

Big S sa...

Närtänkeruppdaterarå?

Om inte du uppdaterar tänker inte jag lägga ut bilder, så det så! ;P

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog