lördag 21 mars 2009

gå på zoozoozoo!

Så gårdagen spenderades som ni vet på zoo. det var riktigt mysigt att gå omkring och kolla på alla djur, även om vädret kanske inte var det bästa så blev det en jätte bra utflykt.

Satt i bilen hela vägen dit (ca 15min) och sjöng på sågen från barnprogrammet "natt på zoo" (?) som går så här: Gå på zoo, gå på zoo, gå på zoozoozoo! sen repeterar men det om och om igen. och Robert hitttade på en egen zoo-sång. Vilken dag!


En Kiwifågel!!!!!!
(man får inte använda blixt i kiwihuset)


en galen papegoja som atackerade mig!

FLODHÄSTAR!!! ÄNTLIGEN!!! :D

Han blev lite trött på allt stojj

Alla hade kul på zoot den dagen..

JÄTTE stora sköldpaddor!

Efter som att det var en riktigt utflykt var vi ju tvungna att ät lunch på McDonalds, för det är det man gör när man är på utflykt! Efter McD besöket kom vi på att vi glömt att handa (vilket var dagen mission) så av till mat affären, där vi körde vagn-race och betedde oss som små barn som, tja, spenderat en dag på zoo.

Middag hemma, idag var det annas tur att visa vad hon går för. En jätte god bacon inlindad kyckling med pesto couscous och sallad. Matchen är jämn, ska bli spännande att se vad robban har att komma med!

Sen kom Hannah, en tjej som jag lärde känna i chamonix, för hon och hennes kompis Linnea har bott i australien i 4 månader och ska nu "göra nya zealand". trevligt att se henne igen, väldigt lustigt eftersom att jag inte har träffat henne sen vi bodde Cham. lustig lustigt.

Nu ska jag anna och robban ut på utflykt och utforska området runt auckland, det ryktas om vulkan besök.. men vi saknar zofia, hon borde varit med!

Dags att sticka! hejp. tejp.

ps. (inte för mamma) blev förföljd av en bil på väg hem igår kväll, tur att jag är så otroligt snabb och vet genvägar för att komma hem. den här staden alltså. den enda jobbiga var att jag trampade på glas och skar upp mig under foten lite.. men, jag var snabb som satan!

1 kommentar:

Anonym sa...

*asg* Och jag som hade tänkt visa zoo-fotona för Elvira!

Förövrigt tycker jag att du ska sluta vara ute och promenera efter att det blivit mörkt. De verkar ju inte kloka nån stans, de där druggiesarna.