fredag 13 mars 2009

i'm back!!

HAAAAALLÅÅÅÅ ALLIHOPA!!!

nu är jag äntligen hemma i auckland igen, eller ja hemma och hemma, hemma hos anna rättare sagt. vilket vecka det har varit, Bay of Islands är helt fantastiskt och jag ska berätta allt imorgon dår jag kommer ha lite mer tid att bloggeliblogga!

Först, tack så mycket till er alla som kom ihåg att skicka sms till mig idag (och tack till axel och maja som skickade i tisdags.. men det är ju tanken som räknas!). Jag har en känsla av att det här kommer bli en av de bästa födelsedagarna i mitt liv. 21 stora år fyller jag idag, vilket firas med dunder och brak av alla kiwis (21 är lite som vår 20 här). Så ikväll blir det stort kalas nere på BaraBra efter en kort drink på Traffic där trion (Zof, anna och jag) tar en drink och firar lite ensamma först. För det är ju inte BARA min födelsedag idag, det är även Zofias sista dag på jobbet och det behövs ju också firas ordentligt!

Sen har det blivit lite förändringar i mina planer, dels på grund av min oförmåga att planera min ekonnomi, dels för att jag gillar auckland, dels för att det ska komma in snöstormar övar syd ön. Så vad som kommer hända är att imorgno flyttar jag in hos Robert som bor mitt i smeten i auckland, och stannar där ett tag (dock max tom. den 26:e mars då Robert ska lämna NZ). Så där ska jag sitta på 8:de våningen och smida mina planer... det löser sig säkert på ett eller annat sätt. Hur som så ska det i alla fall bli skoj att bo med Robert ett tag, för att friska upp era minnen så är det Robert som kommer ifrån Åtvidaberg (där mamma har bott). ANYWAYS!

Sitter som sagt hemma hos anna, det jag inte berättade är att jag har nyfärgat hår (utväxten började bli lite väl brutal) så jag gick till apoteket och köpte hårfärg och anna fixade. det är som att vara hemma i sverige där min andra, eller ja första, anna brukar färga mitt hår.

Tänkte dela med mig av lite bilder från Bay of Islands, alla är faktiskt från halvön Russel som jag blev lite små förälskad i. Jag har verkligen haft en fantastisk semester!!


Trevlig solnedgång på Russel


Trevlig bild som är speciellt till mamma!


Trevlig segeltur runt Bay of Islands


Trevlig födelsedags överraskning (den 12:e)


Trevlig födelsedagstårta


Trevligt avsked vid färgan kl 7.00 imorse

Mer blogg än så blir det inte idag, men jag hoppas att jag har lyckats stilla er nyfikenhet lite i alla fall. kort sammanfattning: Bay of Islands, Russen och hostelet Seaport Village var helt fantastiskt.

hejdåå.hejdååå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis här med då, även om din födelsedag är slut där du är. ;)

Skönt att du är tillbaka, har saknat din blogg och att "tjattra" på msn. Fast mest av allt har jag förstås saknat dig!


Hoppas du inte är allt för bakis idag, he he.

pussåkram