söndag 1 mars 2009

the final countdown

värmen är äntligen tillbaks i auckland efter ett par regniga, blåsiga höstdagar.. Nu är det så där varmt, fuktigt och mysigt igen.

det är svårt att skriva när man har myggbett över hela kroppen, satt ute på annas veranda igår och drack vin... och myggorna jagade mig!! dom på fötterna är helt klart värst!!

på lördag lämnar jag auckland, åker med nakedbus (den billigaste bussen i nz) upp till Paihia (Bay of Islands) kl 16.15 och kommer fram vid 20.00 tiden. tar faktiskt och lämnar min dator hemma hos anna, där jag även kommer lämna hela min stora väska, så jag kommer att vara helt bort kopplad i en 6 dagar. ska bli skönt att bara promenera omkring, läsa böcker och bada!!

Så nu har jag 5 hektiska dagar framför mig, jobbar varje dag fram tills dess att jag åker. som tur är jobbar jag kväll onsdag och fredag så då har jag lite tid att ta tag i ett och annat (tex. som att städa ur mitt rum, vilket jag INTE ALLS ser fram emot!!)

*kort kli paus*

har faktiskt redan börjat packa ihop lite saker som jag inte kommer använda mer under min vistelse på NZ, så väskan står redan framme och stirrar på mig varje gång jag kommer hem..

nu ska jag faktiskt ta och hoppa in i duschen och sen blir det sova av kan jag tala om! (om inte mamma hinner logga in på skype innan jag hinner somna vill säga..)

sköt om er!

Inga kommentarer: