torsdag 26 mars 2009

flying space potatoes

igår slog Robert tillbaks, och vilken middag det blev!! pasta sås med fläskkött, champinjoner, rödlök, vitlök, creme fraiche, gräslök creme fraiche och vitt vin. till detta serverades färsk pasta och lite isbergssallad. MUMS säger jag bara!! vilken kille han är den där Rob!

efter de senaste dagarnas kill-tjaffs, för både mig och tok-anna, bestämde vi oss att ta en tjejkväll ute i ponsonby. och vilken kväll det blev! Avslutade (som alltid) på The Crib.

vaknar upp i morse, sätter på datorn för att kolla in syskonbarnens bloggar (som nu uppdateras VARJE dag!!) för den dagliga barn-dosen. oj va jag saknar dom små kidsen! och alltid lika fina bilder lyckas Big S ta på dom!

loggar in på facebook, och ser att Mr. Q (en kille jag datade för ca 1,5 år sedan) var online. Ganska roligt med lite flashbback sådär. och alltid lika kul att höra var människor har gjort med sina liv. det händer ju trots allt ganska mycket på 18 månader. kul att blicka tillbaks i tiden, lite som en nostalgi tripp, och snacka lite skit ett tag.

resten av dagen har jag spenderat med att läsa bloggar, kolla på futurama, funderat och funderat på hur det kommer bli att vara hemma igen. brände mig lite i solen igår, så jag försöker att hålla mig undan idag. annars hade jag nog suttit ute i en park och läst istället.

kvällen bjuder på mys hemma hos anna, hon ska laga lite middag och sen blir det soffmys (dom har världens skönaste soffor). Det är lite tråkigt för det är ju Robs sista kväll i auckland. han flyger redan imorgon kväll. tråkigt att lämna 207 Federal St, tråkigt att inte bo med rob mer, kul att flytta in hos anna dock. kommer nog bli tokigt!


Jag och mitt Auckland (för en vecka sedan)

nu blir det inget mer bloggande.
ta hand om er alla små flygande rymd potatisar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Holy crap, the return of Kingpin!!