fredag 27 februari 2009

sista veckan på jobbet

det är fredag kväll och en storm har dragit in över auckland.. det skulle ha börjat vid 19 tiden idag, men kom inte in förens vid 21... troligtvis kommer det fortsätta att regna och blåsa reseten av helgen.. vilket inte stör mig speciellt mycket eftersom att jag ändå ska jobba hela helgen.

bokade min bussbiljett upp till Bay Of Islands idag, ska bli så skönt att komma iväg lite längre norrut där vädret troligtvis kommer att vara snäppet bättre än här.

De senaste dagarna (efter cricket-onsdagen) har varit ganska händelselösa. Har jobbat dag, vilket faktiskt är väldigt trevligt. vi har haft lite nya potentiella arbetare på prov, tror att staffan faktiskt har hittat två stycken som kommer funka riktigt bra, så jag är glad för hans skull.

Imorgon är det drakbåts race på prince's wharf, vilket innebär att jag börjar jobba kl 7.00 på morgonen.. är lite orolig för att jag inte ska vakna när alarmet ringer kl 6.00 imorgon, jag är ju inte alls van vid att gå upp så tidigt längre, bortskämd som man är!!

nej hurrni ni ni, nu ska jag försöka somna till ljudet av piskande regn mot min fönsterruta. Hoppas att ni alla får en bra dag!

Inga kommentarer: