tisdag 3 februari 2009

underbara tisdag

vilken bra dag det har varit (precis som alla andra tisdagar!). Solen sken och det var väldigt, väldigt, väldigt varmt. vilken resulterade i att jag satt inne större delen av tiden mellan 11-14 för det är då solen är som farligast! dessutom håller dom fortfarande på att fixar i trädgården och husets fasad så man kan ju inte direkt gå ut och lägga sig på gräsmatten och läsa en bok.

14.00 så försvinner elektriciteten från huset, så jag sticker ut huvudet genom fönstret för att höra med trädgårds-pojkarna om det är dom som har stängt av den.. det visar sig att hela södra delen av auckland har strömavbrott.. i ungefär 2h, ni kan tänka er vilket kaos det var i traffiken. det tog mig 10min att komma över gatan och under den tiden var det väldigt nära att bilarna krockade ett antal gånger. men jag kom tillslut iväg från parnell och begav mig ner mot prince's wharf (som vi alla väldigt nyligen har lärt oss att det heter)

14.30 skulle jag träffa Simon för vår kompis-date, vi möttes upp nere på BaraBra och gick sedan upp en kortid till hans lägenhet för S behövde byta om till shorts. Planen var att vi skulle upp i skytower och äta lunch, men att planera saker funkar sällan bra. vi åkte omkring i stan i hans cab ett tag för att tillsist hamna på en ny bar i Mt Eden som hette NeighbourHood. Mycket trevligt ställe, det blev en kort men trevlig eftermiddag med Simon, men jag fick ett löfte att nästa tisdag så blir det en ordentlig lunch upp i skytower så det blir säkert riktigt nice.


tråkig utsikt från simons lght på wharfen


en liten presentkorg som jag fick av simon

resten av dagen har jag tvättat, sovit och sen belv det ju bio-tisdag med tjejerna som alltid. Denna gången blev det Bride Wars, ÄNNU en film som varken jag eller Z var speciellt nöjda med. men det är bättre filmer på ingång så förhoppningsvis blir det något bättre nästa tisdag.

nu är jag trött och ska äääntligen få krypa ner i min säng och sova.
ha en trevlig dag allihopa!

Inga kommentarer: