söndag 8 februari 2009

en liten glimt av verkligheten..

Idag lämnade Petter auckland, vilket så klart innebar att det firades ordentligt hemma hos Anna i ponsonby igår. eller fira och fira, mer en sista "get together".

Det är konstigt att bo i auckland för det är verkligen som en liten bubbla, en bubbla där livet där hemma eller "verkligheten" inte finns längre. Men igår insåg vi att det här faktiskt inte är för alltid, vi kommer alla förr eller senare att lämna denna stad. Känns konstigt när jag tänker på att jag "bara" har två månader kvar här nu. halva tiden har redan försvunnit, och det är konstigt hur otroligt snabbt det har gått.

Så hejdå, hejdå till Petter!
tur att Nappe, Lexie och Strindberg har varandra i alla fall. Vad skulle vi har gjort om vi aldrig träffats??

Blev förövrigt Zofias hemsläp igår kväll, mest av anledningen att jag inte hade några pengar till taxi, men kanske också det att det är lite trevligare att avsluta en trevlig utekväll tillsammans än att skiljas åt i en taxi. Imorse blev det sedan en mysig frukost för att sedan stressa iväg till jobbet... det tar på en att jobba 6 dagar i veckan, även om jag jobbar kväll 3 av dagarna.

Nej ni, nu ska jag göra mig iordning för sängen. börjar kl 8.00 imorgon, är fortfarande obotligt förkyld och hostar heeeeela tiden, zofia ringer mig nog snart och sen blir det Dexter på datorn tills jag somnar!!

Lexie is signing out.

ps. vem kommer inte åkandes på en yacht härom dagen om inte självaste Flash Gordon!! Hela Wharfen lystes upp av hans närvaro :)

Inga kommentarer: