måndag 2 februari 2009

singellivet

Att vara singel är ju som det är, faktiskt rätt roligt när man är ute och reser :)

MEN det finns en sak här som stör mig ganska mycket. Det är tydligen helt okej att helt öppet (vilket skapar ganska besvärade situationer) att försöka para ihop trevliga små flickor som jobbar i barer med sina killkompisar... Detta har jag nu fått vara med om sisådär 3 ggr de senaste veckorna, alla gångerna blir det precis lika pinsamt då man ska försöka avböja på ett trevligt sätt..

Idag kom Dan (en kompis pojkvän) in med en killkompis, vi och staffan sätter oss ner och pratar då det nästan var dags för stängning och det var rätt lugnt. Då Dan helt öppet börjar fråga hur det hade gått med en kille som han skickat in till baren för ett par dagar sedan, jag förstår inget alls. Dan blir lite missnöjd och undrar om den killen inte var tillräckligt bra för mig och återigen måste jag på bästa sätt säga att jag inte riktigt var intresserad av honom.

Dans kompis som har suttit med under hela detta samtalet sitter och kollar lite funderasamt på mig, då Dan utbrister "men den här (pekar på kompisen) är en av de bästa jag har!! honom ska du börja date:a!!" återigen ganska tryckt stäming vid bordet..

Jag förstår inte varför det är så fel att vara singel i NZ. Killkompisen kläcker dessutom ur sig lite sernare "how come you haven't found a guy yet, you are cute and know how to pour beer"... vad ska man svara på en sån fråga?? "Jo, jag har ju hittat många men ingen som är tillräckligt bra!" vet inte om det skulle vara helt okej.

tydligen så är det en synd att inte ha pojkvän här så jag får väl hitta på en fantasi kille till mig själv så att jag slipper dessa pinsamma situationer!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lambi... Du är ju ett exotiskt lamm på en ö full av alldagliga lamm! AND you know how to pour beer! Plus poäng på köttmarknaden ;)

Anonym sa...

Men du har ju en fru, räcker inte det?? :D

Anonym sa...

:) <3