onsdag 18 februari 2009

2,5 veckor kvar i auckland..

..sen är det dags att börja bege sig ut på nya äventyr.

vad jag tror så kommer resan att se ut som följande:
--> 7 mars (mammis födelsedag) sätter jag mig på en buss upp till bay of islands, där jag ska spendera 6 dagar för mig själv, förhoppningsvis kommer mestadels av tiden att spenderas på stranden och i vattnet.

-->13 mars
återvänder jag till auckland för att fira min födelsedag och stannar här i 3 eller 4 dagar, kommer väl antagligen att hoppa omkring mellan olika kompisar för jag tänker INTE betala för mitt boende ;). nu kommer den mer osäkra delen.

-->16 mars
(?) åker jag KANSKE med zofia och hennes föräldrar ner till Wellington (zofia om du läser det här så hoppas jag att du inte blir förvånad, för vi har ju faktiskt pratat om den möjligheten)..

-->och sedan därifrån tar jag nog ett billigt flyg ner till Queenstown där jag antagligen kommer bo 1 natt hos Staffans kompis Charles, sen får vi helt enkelt se vad som händer. sista delen är helt klart mycket osäker, men det är ju det som gör allt lite roligare. man vet inte vad som kommer att hända!

under den här tiden kommer jag att resa så lätt som möjligt, ska lämna min stora väska i auckland eftersom att jag ändå måste tillbaks hit med tanke på att mitt plan hem avgår härifrån. det är lite läskigt hur snabbt tiden går.. om ca 6 veckor är jag hemma i lilla kalla sverige igen.. men det ska också bli lite skönt.

borta bra, men hemma bäst! :)
nu ska jag sova för imorgon (torsdag) jobbar jag dagtid igen, woho!! jag och eddie lyckas byta nästan varje torsdag nuför tiden. vilket är skönt för honom då han vill ha lite sovmorgon och bra för mig eftersom att det ger mig lite fler jobbtimmar.

godnattis plattis(ar)!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sweet! Det blir nog jätte bra att komma iväg en sväng. Dessutom är det aldrig fel att ta lite tid med sig själv och bara vara.