torsdag 12 februari 2009

ännu mer orättvisa!!

Så då hade man återigen fixat så att jag jobbade dagtid idag (torsdag) istället för kväll, som jag annars ALLTID gör. vid 16 tiden började vädret klarna upp och naiv som man är började man planera en trevlig kväll på Sale St (där dom har en jätte mysig uteservering, som egentligen är enda anledningen till att man faktiskt går dit). Självklart så börjar det regna lagom till när man sitter på Link bussen påväg till Ponsonby för att möta upp anna och zofia, självklart spöregnar det lagom till att vi har avslutat vår middag. Så när jag för EN GÅNGS SKULL faktiskt har kunnat ta en dusch och "styrt upp" mig lite så blir det ingen trevlig utekväll.

Men jag ska inte klaga, det blev en mysig filmkväll i zofias säng med popcorn och coca cola zero. Det kunde ju faktiskt ha varit värre.

Idag har det varit 32C varmt och luftfuktigheten ligger på topp, man kan ju inte direkt påstå att man är van vid det här tropiska klimatet, bara man lyfter ett finger börjar svetten komma krypandes längst med ryggraden. Det är BARA iskalla duschar som gäller, och kan man komma undan med att sitta stilla så gör man det. Knappt så att man kan sova när det är såhär, dessutom är alla sängkläder fuktiga likaså alla kläder man har på sig..

Men det kunde ju har varit värre, man kunde ha suttit hemma i kalla och mörka sverige. Fukten är jobbig, men jag tror ändå att jag föredrar den över kylan. Nu är det dags för lilla mig att krypa ner, eller i alla fall lägga mig på täcket och försöka få ett par timmars sömn.



ps. mamma, om du läser det här så vill jag skypa med dig vid 21-tiden torsdagkväll (DIN TID) vilket innebär 9-tiden min fredag morgon. puss.

1 kommentar:

Anonym sa...

gud vad jag tycker synd om dej....NOOOOOOOOOOOOOOOOOOT!!!!

Här regnar/snöar det och det e typ 0 gradigt och det blir halt på marken och sen tinar det och när man vant sig blir det halt igen så man slår ihjäl sig när man går till bussen!!
=)

Saknar dej!

Puss anna