söndag 1 februari 2009

ett beroende?

efter lunch med mina besökare så blev det en ganska lugn dag, vilade en hel del och har hunnit ta mig igenom 3 filmer. middag blev det hemma hos Zofia (tok-anna var också med såklart!), kött, bea, sallad, oliver, kokta bönor och fänkål och massa olika små såser och röror till. Så gott!

När vi lite senare när vi alla tre sitter ihoptryckta i en soffa och kollar på film, på zofias datorn eftersom att filmen "Whale Rider" som vi skulle se inte fungerade, så får jag i alla fall ett sms. Vi kollar alla tre på varandra och någon utbrister "vem är det som smsar dig? vi är ju alla här!". Det fick mig att börja tänka lite...

Nästan varje lediga stund spenderar jag med Zofia och Anna, till och med när jag jobbar så är dom ibland med mig. När vi inte är med varandra, det vill säga då vi alla jobbar så piper mobilen minst var 5:e minut och ibland (fast rätt frekvent) VÄLDIGT mycket oftare... Kollade min mobil "Message Counter; sent messages 1167 st. recieved messages 1552 st." på sisådär 8 veckor..

jag är tror verkligen att vi i trion utnytjar txt2000 (vodafones sms erbjudande) mest av alla på hela Nya Zealand och ju mer jag tänker på det desto mer inser jag hur sant det faktiskt är. kan det vara så att vi har skapat ett litet beroende här??

kanske är det dags att lugna ner sig lite med sms:en?

Tur att vi går på bio på tisdagar för då får man stänga av mobilen ett litet tag i alla fall. :)
Dags att sooooova!
Så då kanske ni undrar "blir det inte mer bloggning än så här?!"
jag säger som tok-anna skulle ha sagt: " no thank you, but thanks for asking!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha....