söndag 1 februari 2009

det har varit ganska fullt upp..

Som ni vet kom ju Bella och Jonathan hit i torsdags kväll, rolig som jag ibland är kom jag och mötte upp dom med en Tikki Tikki. Mot alla odds klämde B & J in sig i sätet med sina ganska mastiga ryggsäckar.. var skulle då lilla jag få sitta? jo jag får hoppa upp på ramen framför Tim som cyklas oss ner till Fort st (inte överdrivet långt) där jag hade bestämt att dom skulle bo.

Blev lite Burger King och sedan ut för att leta rätt på ett ställe som hade öppet och ville servera oss en öl, men mer än så blev det inte i torsdags.

Fredagen blev däremot en lååång dag, mötte upp Piff & Puff på deras hostel kl 11.00 och sedan väntade vi in Grabbarna som äntligen kommer tillbaks från en kort roadtrip norrut. Lunch i New Market, ett par timmar på Auckland Museum, någon timme i Domain Park, hadla mat, laga mat och tvättning av kläder för "paret", lite vin och öl och sedan blev det Linken till Ponsonby för att möta upp Zofia och Anna. En lång dag som till sist slutade på Danny Doolanes. (som alltid)

Lördag; jobba. inte allt för pigg tvingar jag mig själv upp för att vara på jobbet kl 10.00 (som michele sagt till mig i torsdags) väl på jobbet så är det ju ingen annan där.. ringer staffan "men ni öppnar ju inte för ens kl 12.00 idag..."
KUL verkligen JÄTTE kul!!! så där satt man och förbannade michele lite, som förövrigt fixat att få ledigt den dagen... Jobbade med staffan och Eddie. ganska seg dag, men framåt kvällen började allt fler och fler droppa in, slutade med att jag, zofia och hela "hälsa-på-gänget" sitter och snackar och dricker lite efter stänging för att sedan ta en helkväll i stan.

jag känner verkligen inte för att lämna auckland. jag gillar staden, jobbet, mina vänner, och mitt rum (kanske inte jätte mycket när dom högtryckstvättar fasaden när jag ligger och sover, men ändå) Nu ska jag ut till köket och jaga mat!

God morgon på er alla!
(som inte i min tidszoon vill säga)

Inga kommentarer: