tisdag 10 februari 2009

det är orättvist!!

det är min enda ledig dag, och jag hade mer än gärna stuckit ut till stranden och solat och badat lite.. men nej nej, det är mulet och otroligt fuktigt.

det är lite tråkigt vad man missar när man jobbar så mycket, tex. har dom haft lantern festival i albert park (firandet av det kinesiska nyåret) vilket jag inte hade någon tid alls över till att gå och kolla på.

MEN jag har 3 saker att se fram emot;
1. imorgon ska jag ÄNTLIGEN åka ut på Emirates båten och jag bryr mig faktiskt inte om det är dåligt väder, bara det blåser ordentligt så är jag nöjd :)
2. ska ut och kolla på en väldigt stor segelbåt som ligger ute på wharfen, sen är vi även medbjudna på dyktur, men jag har ju aldrig gjort det förut så jag ska få lektion av kaptenen.
3. klättra med Tim på auckland uni. något som kan äga rum nästa vecka, kul ska det bli i alla fall!!

Nu ska jag äta en onyttig frukost och tycka lite synd om mig själv för att det är dåligt väder på min favorit tisdag. men bio blir det ikväll, tror vi ska se Valkyrian med Mr. Cruise.

Hejdå.Hejdå

1 kommentar:

Anonym sa...

1. Glöm inte flytväst!
2. Du ska inte dyka på öppet vatten första gången med tuber!
3. Har ingen aning om vad Auckland Uni är, men se till att ha säkerhetslina! ;)

/ Mrs Killjoy