tisdag 24 februari 2009

vilken dag!!

Fick hela två dagar ledig den här veckan, måndag och tisdag! Och för en gångs skull hade jag så mycket tur att det var perfekt väder igår (måndag)..

Kl 8 gick jag upp och tog mig ner till färjeterminalen i downtown till 9.00. 15 minuter senare satt jag på en färja på väg till Halfmoon Bay för att ha en heldag med Ria och Kim (mina nya favorit personer).


Fin dag i auckland

vi stack ut med deras båt och fiskade, åkte till Waiheke och åt lunch, badade och sedan fiskade vi lite till. När jag nästan gett upp hoppet så lyckades jag att veva in min första Snapper :D men den var lite för liten för att äta så han fick hoppa tillbaks i havet. Men vi (eller ja Kim och Ria) drog upp 7 st tillräckligt stora Snappers som vi sedan åt till middag, väldigt gott med färsk fisk!!


Kim och en Snapper (mkt god)


Ria drar upp mer middag åt oss

Resten av kvällen spenderades hemma hos dom, vi satt och drack vin och snackade skit hela kvällen och avslutade med ett bra Merlot och min nya favorit blåmögel ost, Khikorangi. Sov över där och fick skjuts in till stan av Kim vid 9-tiden imorse.

och nu sitter jag här. Har idag betalat min sista hyra i Parnell.. vilket känns lite tråkigt och sorgligt men ändå ganska skönt att veta att man ska iväg snart igen. har till och med börjat städa rummet, plockat undan kläder jag inte kommer behöva mer och fixat och trixat med det ena och det andra... konstigt att det bara är 1,5 veckor kvar tills jag lämnar auckland.. har inte riktigt bestämt mig ännu om jag ska åka den 7:e eller den 8:de mars... kanske är skönare att åka på söndagen ändå.. vi får se hur det blir. nu ska jag äta lite lunch och sen kanske bege bort till New Market och se om jag hittar något kul.

hejdå.hejdå!


ps. ikväll blir det bio kväll som alltid. tror vi ska se slumdog millionare. hittills har vi sett; Twilight, Seven Pounds, Bridewars, Milk, He's just not that in to you.. Mycket bio blir det.

Inga kommentarer: