söndag 19 april 2009

en riktigt helgig helg

känns nästan lite orättvist av mig att säga att jag verkligen uppskattat den här helgen, som att jag inte riktigt är tillåten att njuta av hur "helgigt" det faktiskt har känts (trots att varje dag för mig på senaste tiden har varit som en enda lång lördag) eftersom att jag inte jobbar eller gör något produktivt eller energikrävande i veckorna..

men jag har tagit det lugnt i helgen, jag har inte flängt runt som jag gjorde hela veckan. nu har jag varit hemma i lilla siggis i ca 36h och det känns faktiskt helt okej. kan vara det faktum att jag hade en så trevlig kväll i fredags att se tillbaks på, vilket inneburit att jag sluppit tänka på hur trist jag haft det här hemma.


har dock lärt mig lite nya saker i helgen, tex. var Varberg ligger och att dom förlorade sm-finalen i innebandy mot AIK. anledningen till att jag kollade upp det var att i lördags när jag och carro kommer upp från tunnelbanan på centralen så hör vi bara massa tutor och trummor och folk som skriker.. och då kommer det en jävla massa folk i blåa kläder från Varberg.. Då ingen av oss var direkt på banan fattade vi inte riktigt vad som försegick. snabbtänkta var vi inte, men jag lyckades i alla fall utesluta att det var fotboll det handlade om, men kunde inte komma på NÅGON sport där jag hört om Varberg, jag visste ju inte ens var det låg förens igår em.

återigen lyckades jag försätta mig i en lite olustig situation, vilket varit lite av en trend på senaste tiden. skulle köpa en MER Päron på pressbyrån och sa ganska högt (caroline stod en bit ifrån mig) prata om Varberg, och ifrågasätta stadens excistens... i kassan brevid mig står det två blåklädda män som med skarpa blickar ser ner på den lilla blonda flickan brevid dom. jag vet inte om det var blekmedlet i den senaste blonderingen (frisör-anna gjorde) som sipprat in i min hjärna och fått mig att inte vara lika uppmärksam och eftertänksam. hursom så måste jag sluta upp med det där!!

vill bara avsluta med att berätta för er att jag planerar en kupp mot MER, mest för att göra det lättare för dom faktiskt. den går ut på att ALLA som dricker MER bara köper
MER Päron (alla vet ju att det är den som är godast). då borde ju Coca Cola Company förstå att dom inte längre behöver experimentera med nya smaker, för den ultimata finns redan!! så om ni tycker som jag så sluta köpa alla andra töntiga MER-smaker!!

Det finns bara en som är den rätta!


I know you wanna!

Inga kommentarer: