torsdag 30 april 2009

SS

Åker ju rätt mycket pendeltåg nuför tiden. Och nej, det är inte speciellt roligt alls. så något måste man ju sysselsätta sig med. jag läser böcker, eller jag håller faktiskt bara på med en bok för tillfället.

Förra boken jag läste hette "jag överlevde" och handlade kort och gott om en man som överlevt ett antal koncentrationsläger under WW2. Nu läser jag "SS - ondskans mäktigaste redskap", som i sin tur handlar om SS och dess historia. Mina medresinärer stirrar helt oblygt eller kommer med kommentarer ang. boken. stockholmare eller ja norrortsbor som helst inte vill prata med någon dom inte känner tycker att det är värt att starta ett samtal med en främling bara för att få kommentera dennes bokval. människor fortsätter att förundra mig.


min uppseendeväckande bok

Kanske är det så att dom bara vill dubbelkolla så att jag inte är nazist, för dom kanske har en bild av att nazister inte skulle bemöta dom på ett trevligt sätt om de frågade om dennes bokval. vad vet jag, kanske är det mitt ariska utseende som gör folket lite oroligt, så dom bara vill höra efter om jagg kanske är en vettig människa trots allt. ni som läser den här bloggen vet ju att jag är ju verkligen inte vettig, men ändå!


Dagen i korthet:
skype med med sophia imorse i någon timme
drusch och sedan frukost
Buss till märsta
Bil till Sollentuna --> jobb
Tåg och buss hem
Telefonering till jobbet
lite middag
Telefonering tillbaks från jobbet
lite mer middag
Packa ihop lite saker inför helgen
Tv, dator
och snart sover jag


Ha en trevlig valborgsmässoafton!
själv ska man jobba imorgon och den 1:a maj..


ps. skaffade twitter härom dagen, har ännu inte haft tillräckligt med tid för att sätta mig in i hur det fungerar. eller så får jag väl skylla det på min hårfärg ;)

Inga kommentarer: