söndag 26 april 2009

den där gången med transan och flaskan

(mitt dåliga minne säger mig att jag kanske har berättat om detta förut, så har jag gjort det så behöver ni inte läsa mer nu)

som ni trogna läsare vet så var vi ju i kontakt med polisen i auckland den där natten då erik och anna blev slagna i ansiktet av den där trasvestiten. Har ni redan glömt bort händelsen så kan ni läsa inlägget igen här och sedan gå in på den här sidan och läsa på lite om en viss minnesrelaterad sjukdom.

(jag har redan kollat in den sistnämnda sidan eftersom att jag själv inte kan minnas om jag berättat om detta eller inte)


För någon vecka sen ringde ju tok-anna mig från auckland och skulle ha massa mail adresser och det ena och det andra och erik hit och dit. Det verkade ju så HIMLA viktigt att polisen skulle få det just den dagen, och både jag och erik skull bli kontaktade inom en snar framtid. Så nu undrar jag ju lite, hur viktigt kan det egentligen ha varit? var det verkligen värt att ringa och väcka mig mitt i natten för att få mitt mobil nr (som hon ringde till) samt eriks och våra mail adresser. Anna det jag vill säga är att jag tycker nog inte det var helt okej. speciellt inte med tanke på att ingen har hört av sig till oss.

MEN jag är rätt nyfiken på vad som kommer hända. Kommer dom verkligen att i början av juli flyga tillbaks tok-anna till auckland för rättegången, det är ju vad dom sagt till tok-anna. Frågan återstår; vad kommer hända med mig och erik? kommer även vi att få en gratis flygtur till andra sidan jorden för att den där transan ska få sitt straff? var går gränsen?
fortsättning följer....

Tillbaks till dessa salt & vinäger chips.
Bella och Jonathan här kommer en liten utvärdering på sveriges version av dessa fantastiska chips. Dom är goda absolut. Men inte lika bra som salt & vinegar chips man kan hitta i länder som nya zealand och (nu antar jag bara) australien. kanske lite för lite vinäger smak på dom. Fast jag vill inte att ni blir nedstämda nu mina små vänner. Det är trots allt salt & vinegar chips i sverige, och jag åt själv upp en halv påse lite för snabbt. Så läs noggrant nu. Dom är mer än godkända och jag tror att ni kommer att tycka om dom!
Jag ska lägga ner ännu lite mer tid på detta undersökande och försöka ta reda på hur länge de funnits på ICA's hyllor. Hur länge den svenska befolkningen kunnat konsumera dessa delikata friterade potatis skivor utan att behöva transportera dom i resväskor, genom tullar, över gränser, in i landet. Kanske ska man ta och ringa Estrella trots allt... jag funderar på det tills imorgon.

På tal om imorgon!!
Det är ju måndag igen, vilket innebär MÅNDAGS FIRANDE!
Gör mig inte besviken nu, fira måndag! det är ju trots allt veckans födelsedag om man tänker efter!


Something for the girls



And for you boys..


Glad Måndag Till Er Alla!

1 kommentar:

bella sa...

ja precis det var det jag anade. Man vill ju att de ska vara sa salta och syrliga att man blir lite skinfladd i munnen efter att ha atit, ja ca en halv pase. Later kanske inte sa gott men jag vet att du forstar! puss