tisdag 28 april 2009

Tisdag kommer efter Måndag.

Så här fint var det i hammarby sjöstad idag! det var som att promenera omkring i en saga! alla dessa blommor som slagit ut på endast en vecka.







Det var en lång dag på jobbet, ända nere i Nynäshamn var vi och jobbade. Man kan ju inte direkt påstå att det var mycket folk på Fästingbussen idag, så dagen gick riktigt långsamt. Fast egentligen gjorde det inget alls för måndags-firandet blev rätt sent igår, man skulle kunna säga att vi firade till det ordentligt. Jag och Caroline har redan börjat planera inför nästa firande som inte blir förens nästnästa måndag (jag ska jobba nästa måndag och caroline är i holland).

Försöker sprida det här med måndags-firande, tyvärr så är det inte så många fler av mina vänner än Caroline som är ledig från jobb eller skola på måndagar. Än så länge är det alltså bara vi två, men den kommande måndagen ska vi försöka få med oss vår backpacker kompis Karin (som kommer hem till sveavnästa vecka) och det verkar som att anna med hennes bäbis också kommer. Viljan finns ju helt klart hos många fler men ibland fungerar det helt enkelt inte. Hoppas att Peter i göteborg gjorde som han lovade mig igår och firade till det med öl på balkongen! Annars får jag helt enkelt åka ner till Götet och spöa honom!!


Så här trevligt kan man ha på en måndag i april!









jag vet att ni blir lite avundsjuka!


Annars då?
Får bara mer och mer tider hos VD, så man kanske kommer ha lite pengar i sommar ändå. Planen är ju att jag ska komma iväg ett par dagar till Gotland och leka med Rebecka, en vecka p åvästkusten med min fru Sophia, Kristianstad och träffa tok-anna. En önsketanke är ju att åka och hälsa på frugan i Munchen en helg innan hon flyttar därifrån, men jag vet inte hur det skulle gå ihop sig. kanske får säätta mig i en låda och skicka mig med lastbil till henne. Någon som har några andra idéer?? jag är öppen för förslag!


That's all folks!
för nu fick jag idé torka.


En bild på krokusarna som växer i vår rabatt

Inga kommentarer: